نفت / شناسه خبر: 137783 / تاریخ انتشار : 1402/8/8 12:28
|

اصلاح قرارداد‌های اجاره بالگرد در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران

اصلاح قرارداد‌های اجاره بالگرد در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران پس از ورود سازمان بازرسی کل کشور موجب صرفه جویی ۳۲ میلیون و ۱۷۹ هزار یوروی به نفع کشور شد.

نفتی ها /در راستای پیشنهادات سازمان بازرسی در موضوع «نظارت بر نحوه انجام معاملات (مزایده‌ها و مناقصه‌ها) در چهار شرکت اصلی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه» و پیگیری‌های هیئت بازرسی شرکت‌های تولیدی و توسعه‌ای مستقر در شرکت نفت فلات قاره ایران با همکاری و هماهنگی مدیران ارشد آن شرکت، با اصلاح قرارداد‌های اجاره بالگرد جهت ترابری کارکنان در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران واقع در خلیج فارس و دریای عمان، ۳۲ میلیون و ۱۷۹ هزار یورو صرفه جویی ارزی به نفع کشور صوت پذیرفت.

شرکت نفت فلات قاره ایران یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نفت و گاز دریایی جهان است که وظیفه استخراج و بهره‌برداری از میادین نفتی و گازی کشور را بر عهده دارد، حوزه اصلی فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه خلیج فارس است که علاوه بر ایران، هفت کشور تولیدکننده عمده نفت جهان (عراق، کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات، عمان) در حاشیه آن قرار دارند بر همین اساس خلیج فارس به قطب انرژی جهان معروف شده و فعالیت‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز در آن از اهمیتی چشمگیر برخوردار است.

بر این اساس استفاده از خدمات اجاره بالگرد جهت ترابری کارکنان در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران واقع در خلیج فارس و دریای عمان امری ضروری است از طرفی شرکت‌های معدود و محدودی در این عرصه خدمات ارائه می‌دهند که موجبات انحصار در این صنعت را به وجود آورده است.

در این راستا با هماهنگی سازمان بازرسی و شرکت نفت فلات قاره ایران، قیمت قرارداد‌های اجاره بالگرد برای این شرکت به میزان قابل توجهی کاهش یاید به طوری که میانگین مبلغ قرارداد‌های جدید به میزان چهار هزار و ۷۷۸ یورو به ازای هر ساعت پرواز بالگرد به مدت ۲۴ ماه منعقد و اجرایی شد.

در قرارداد قبلی، نرخ هر ساعت پرواز با میانگین هشت هزار و ۲۰۰ یورو برای مدت مشابه در نظر گرفته شده بود، بنابراین به طور میانگین درمجموع به میزان ۳۲ میلیون و ۱۷۹ هزار یورو (معادل بالغ بر دو همت) صرفه جویی ارزی به نفع کشور صورت پذیرفت./فارس

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137783

کلیدواژه

شرکت نفت فلات قاره

بالگرد

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها