نفت / شناسه خبر: 126742 / تاریخ انتشار : 1402/4/7 12:01
|

پایان نظرسنجی: مخاطبین نفتی ها تغییر کدام معاون وزیر نفت را ضروری می‌دانند؟

پایگاه تحلیلی خبری "نفتی‌ها" در نظرسنجی این بار خود از مخاطبینش خواسته بود تا اعلام کنند به نظرشان اولین تغییر وزارت نفت با کنار گذاشته شدن کدام معاون باید آغاز شود؟ یا از نگاهشان اصلا لزومی ب...

نفتی ها /پایگاه تحلیلی خبری "نفتی‌ها" در نظرسنجی این بار خود  از مخاطبینش خواسته بود تا اعلام کنند به نظرشان اولین تغییر وزارت نفت با کنار گذاشته شدن کدام معاون باید آغاز شود؟ یا از نگاهشان اصلا لزومی به این تغییر وجود دارد یا خیر...
که در این میان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با کسب ۴۴ درصد آرا مخاطبان در رتبه اول قرار گرفت و در ادامه  مدیرعامل شرکت ملی نفت با کسب ۳۵ درصد آرا رتبه دوم این نظرسنجی را به خود اختصاص و سپس به ترتیب مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با ۸ درصد ارا گزینه هیچ کدام با ۶ درصد آرا و مدیرعامل شرکت ملی گاز با ۵ درصد آرا در این نظرسنجی رتبه‌بندی شدند.

 

 


هر چند این نظرسنجی با نظر صرف مخاطبان انجام شد اما موضوع مهم‌تری که به نظر می‌رسد در این میان مغفول مانده این است که اگرچه  مدیرانی که در اجرای ایده‌های اصلاحی ناتوان بوده یا ‌انگیزه‌ای برای آن ندارند باید کنار گذاشته شوند اما آنچه که بیش از تغییر مدیران اهمیت دارد تغییر ایده‌هاست؛ چراکه بخش زیادی از ناکارآمدی‌ها ناشی از نداشتن ایده یا به‌کارگیری ایده‌های شکست‌خورده است.
همچنین این تغییر ایده باید به افکار عمومی نیز توضیح داده شود تا جامعه درک کند اگر مسئولی کنار رفته و فرد دیگری جایگزین آن می‌شود اولا تغییر به چه علت بوده و ثانیا در نتیجه آن دقیقا چه چیزی قرار است دستخوش تغییر شود. اگر قرار باشد دولت در مواجهه با انتقادات صرفا به تغییر افراد اکتفا کند باید به این امر نیز توجه کند که تا کجا می‌خواهد به این پاسخ دفعی ادامه دهد. طبعا نمی‌توان توقع داشت با بروز یک نقص یک مسئول دولتی عزل شده و این رویه تا تغییر کل کابینه ادامه پیدا کند. چنین جایگزینی بدون ایجاد هیچ اصلاحی صرفا چهره‌های جدید را پشت میز نشانده تا همان راهبرد‌های غلط را ادامه دهند.
در واقع به نظر می‌رسد  آنچه بیش از تغییر مدیران اهمیت دارد و باعث ایجاد درک کارآمدی در افکار عمومی می‌شود ارائه ایده‌هایی غیرشعاری  با قابلیت اصلاحی است که باید بیش از پیش مدنظر مدیران بالادست قرار گیرد!

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/126742

کلیدواژه

معاون وزیر نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما

1 نظر
امیر / 1402/4/11 - 13:41
رسانه حتما توجه دارند درصد و رتبه بندی مخاطبین بر اساس تاثیر گذاری در درآمدهای کشور است. به عنوان نمونه نه اینکه معاون شرکت ملی گاز خاطرخواه زیاد دارد ! خیر. از نظر مخاطبین گیر اصلی فعلا با اولویت در تغییر معاون پتروشیمی و معاون شرکت نفت است. و دو شرکت خدماتی گاز و پخش در اولویت پایین تری قرار دارند.
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها