نفت / شناسه خبر: 116581 / تاریخ انتشار : 1402/3/22 15:33
|

آقای نماینده "فعلا" یعنی تا کی؟/ تکذیب معنادار افزایش قیمت بنزین!

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: فعلا هرگونه افزایشی در نرخ فرآورده‌ها از جمله بنزین تکذیب می‌شود؛حالا این که چرا این نماینده از کلمه‌ی فعلا در این موضوع حساس استفاده نموده است جای سوال دارد ...

نفتی ها /فائزه پناهی_ رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس امروز درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش قیمت و سه نرخی شدن بنزینگفته است : استدلال بنده این است که اگر بنای دولت بر گران کردن بنزین بود حتما در لایحه بودجه می‌آورد و اعلام می‌کرد که تصمیم دارد قیمت بنزین و یا فراورده‌ها را افزایش دهد.
وی تصریح کرد: هیچ ورودی از دولت به سمت مجلس و کمیسیون انرژی در رابطه با افزایش قیمت ندیده‌ایم، مسئله بعدی اینکه تمامی مسئولین دولت افزایش و تغییر قیمت را تکذیب کرده‌اند و به هیچ‌وجه از هیچ مسئولی اظهار نظری در این رابطه نشده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: فعلا هرگونه افزایشی در نرخ فرآورده‌ها از جمله بنزین تکذیب می‌شود؛حالا این که چرا این نماینده از کلمه‌ی فعلا در این موضوع حساس استفاده نموده است  جای سوال دارد و دوباره به همین فرضیه قوت می‌بخشد که چرا یک بار برای همیشه به صورت قطعی  و کامل خیال مردم را از عدم افزایش بهای بنزین راحت ‌نمی‌کنند.

موضوع اما اینجاست که یکی از معضلات مهم صنعت انرژی در کشور شایعات و اخبار ضد و نقیض حول و محور قیمت بنزین است که به جهت حساسیتی بسیار بالا و تاثیر مستقیمی که بر روی زندگی مردم و جامعه دارد توانسته ملعبه دست برخی منتقدان و مخالفان دولت در برهه‌های مختلف شود تا با ایجاد شایعه گرانی بنزین  بخواهند التهاب آفرینی کنند
از سویی دیگر خاطره  افزایش قیمت بنزین در آبان ۹۸  آن هم بدون آمادگی افکار عمومی و به صورت ناگهانی  باعث از دست رفتن بخشی از اعتماد عمومی جامعه  و باور پذیر شدن این شایعات شده است. 

این شایعات یک بار همزمان با تصویب قانون بودجه مطرح می‌شود، بار دیگر به بهانه ورود به سال جدید بر سر زبان‌ها می‌افتد. گاهی صحبت درباره مصرف بالای بنزین و لزوم توجه به بهینه‌سازی مصرف بهانه‌ای برای داغ شدن تنور شایعه گرانی بنزین می‌شود و در آخرین مورد نیز ساماندهی کارت سوخت جایگاهداران گرانی بنزین را به سرخط خبرها باز می‌گرداند.
در این میان موضوع مهمی که  همواره از سوی  دلواپسان و کارشناسان این حوزه مطرح شده است؛ این بوده که چرا برای یک بار برای همیشه پرونده این ماجرا بسته نمی‌شود و تا یک مقامی  این شایعه را تکذیب می‌کند دوباره حرف از  ارزان فروشی یا افزایش قاچاق و یا حنی به طور مستقیم تر افزایش بهای بنزین مطرح می‌شود و  آتشی می‌شود بر خرمن پر التهاب بنزین کشور! و چرا هربار با سرگرفتن این شایعات مسئولین تنها به یک تکذیبیه اکتفا می‌کنند و در نهایت چاره‌ای برای  آرام نمودن قطعی افکار عمومی اندیشیده نمی‌شود؟

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/116581

کلیدواژه

افزایش قیمت بنزین

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها