نفت / شناسه خبر: 116559 / تاریخ انتشار : 1402/3/21 15:40
|

ماجرای افشاگری سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس / راز سر به مهری که سر باز کرد!

حاشیه‌ها و ماجرای بدهی واردات گاز از ترکمنستان با خبر روز گذشته وزیر نفت مبنی بر پرداخت شدن بخش اصلی آن داشت به اتمام می‌رسید که شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در توئیتی در این خصوص نوشت...

نفتی ها /حاشیه‌ها و ماجرای بدهی واردات گاز از ترکمنستان با خبر روز گذشته وزیر نفت مبنی بر پرداخت شدن بخش اصلی آن داشت به اتمام می‌رسید که شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در توئیتی در این خصوص  نوشت: آقای دکتر ظریف! آنچه سال ۹۹ در جلسه با بنده و جمعی از نمایندگان در دفترتان گفتید، علنی بگویید: «زنگنه در ماجرای ترکمنستان ‌خیانت کرد».

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در توئیتر نوشت: آقای دکتر ظریف! حال که سکوت شکستید، در ایامی که وزارت نفت دولت سیزدهم بدون برجام موفق شده بدهی ترکمنستان را تسویه و قرارداد گازی را احیا کند، آنچه سال ۹۹ در جلسه با بنده و جمعی از نمایندگان در دفترتان گفتید، علنی بگویید: «زنگنه در ماجرای ترکمنستان ‌خیانت کرد»، دانستن حق مردم نبود!؟

البته ماجرای اختلاف ایران با ترکمنستان در سال ۹۵ که به قطع گاز مناطق شمالی کشور در فصل سرما انجامید،‌ فقط یکی از موارد پرونده قصور بیژن زنگنه است که حالا ازسوی  عضو کمیسیون انرژی مجلس، دوباره یادآوری شده است.

لازم به ذکر است با روی کار آمدن دولت یازدهم، بیژن زنگنه وزیر نفت وقت، تعامل گازی ایران و ترکمنستان را در سال ۹۵ به هم زد و این در حالی بود که ایران از سالیان قبل در فصل سرد از ترکمنستان گاز وارد می‌کرد و بابت این واردات، مبلغی به ترکمنستان بدهکار بود. در دولت حسن روحانی، اقدامی برای بازپرداخت بدهی صورت نگرفت.

و با این  اقدام زنگنه، در دولت گذشته مناطق شمالی کشور به علت توقف واردات گاز از ترکمنستان دچار کمبود گاز در فصل سرما شدند و حالا گفته شده است  دولت سیزدهم بعد از گذشت ۲۰ ماه، با تسویه کامل اصل بدهی قبلی ترکمنستان تعامل گازی دو کشور مجددا احیا  نموده و به سطح ۲۰ میلیون متر مکعب مجموع سوآپ و واردات رسانده است.

البته ماجرای گاز ترکمنستان،‌ فقط یکی از موارد پرونده قصور بیژن زنگنه است و وی در ۸ سال تصدی وزارت نفت در دولت روحانی، اقدامات حاشیه‌ساز و خسارت‌بار فراوانی انجام داده است که هنوز هم بسیاری از انها  در هاله‌ای از ابهام  و بی‌جواب مانده‌اند.

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/116559

کلیدواژه

واردات گاز از ترکمنستان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها