نفت / شناسه خبر: 116533 / تاریخ انتشار : 1402/3/20 10:57
|

جوابیه پتروشیمی ارومیه در خصوص مطلبی تحت عنوان " پتروشیمی ارومیه اعلام ورشکستگی خواهد کرد؟" : معادل ٥٠% از کل فروش سال ١٤٠١ را از دولت مطالبه داریم!

١٦ اردیبهشت ماه سالجاری پایگاه تحلیلی –خبری "نفتی‌ها"، با انتشار توئیتی به قلم مدیرمسوول خود، تحت عنوان "پتروشیمی ارومیه اعلام ورشکستگی خواهد کرد؟" نسبت به وضعیت این پتروشیمی ناشی از ...

نفتی ها /١٦ اردیبهشت ماه سالجاری پایگاه تحلیلی –خبری "نفتی‌ها"، با انتشار توئیتی به قلم مدیرمسوول خود، تحت عنوان "پتروشیمی ارومیه اعلام ورشکستگی خواهد کرد؟" نسبت به وضعیت این پتروشیمی ناشی از عدم وصول مطالبات و ناتوانی مسوولان امر در این خصوص ابراز نگرانی کرد. دراین بین روابط عمومی پتروشیمی ارومیه توضیحاتی را دراین خصوص به دفتر "نفتی‌ها" ارسال نموده که درآن از عدم وصول ٥٠ درصد از کل فروش سال ١٤٠١ این پتروشیمی از دولت خبر می‌دهد.

متن این توضیحات بدون هیچگونه دخل و تصرفی به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

 در پی انتشار خبری با موضوع و تیتر ( پتروشیمی ارومیه اعلام ورشکستگی خواهد کرد؟ ) توسط آن خبرگزاری محترم، توضیحات زیر، برای روشن شدن موضوع و تنویر افکار مخاطبان به استحضار می رسد. خواهشمنداست در راستای احقاق اخلاق حرفه ای و برای نیل به تحقق و استمرار جریان آزاد اخبار و گزارشات دستور فرمایند که این جوابیه در سایت و همچنین توئیتر منتشر شود .
١-      قبل ازهرچیزی میتوان گفت که اصل موضوع و تیتر عنوان شده دارای اشکال و ایراد است زیرا شرکت پتروشیمی ارومیه در راستای قرارداد بین این شرکت و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که شرکت مهم دولت در خرید تضمینی محصول و توزیع نهاده های کشاورزی (سم و کود شیمیایی) است دارای ٣ قرارداد جاری و بزرگ به میزان ٢٥،٥٠٠ تن می باشد و بیش از ٨٠% تعهدات قراردادی خود را اجرا و به تایید شرکت دولتی رسانیده و اطلاعات مربوط به آن نیز طبق قوانین سازمان بورس، به موقع در کدال افشا شده است و رکورد سود آوری شرکت پتروشیمی ارومیه را در تمام ادوار شکسته است، ولی متاسفانه بدلیل عدم تخصیص بودجه، شرکت دولتی نتوانسته است به تعهدات خود عمل نماید و پتروشیمی ارومیه مبلغ بزرگی را که تقریبا معادل ٥٠% از کل فروش سال ١٤٠١ است را از دولت مطالبه دارد که مستندات آن نیز موجود است. در حال حاضر به اتکای حکایت سهامدار عمده و همچنین شبکه بانکی کشور، فعالیتهای روزانه بدون مشکل خاص در حال انجام بوده و به موازات، پیگیری مطالبات از طریق مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در حال انجام است و مطابق مذاکرات انجام شده، انشاله بزودی موضوع حل خواهد شد.
٢-    مجموعه پتروشیمی ارومیه از ابتدای اردیبهشت ماه ١٤٠٢ شروع به عظیم ترین اورهال( تعمیرات اساسی) تاریخ  این شرکت نمود که در جریان این امر نزدیک به ٩٥ درصد مجموعه زیر این تعمیرات قرار گرفته که تمامی این مراحل به دست متخصصان و نیروهای خود مجموعه و نیز بومی این منطقه انجام پذیرفته که تقریباً موارد مذکور رو به اتمام می باشد و این شرکت قوی تر از قبل وارد چرخه تولید و ارزآوری و اشتغال خواهد شد.
٣-    یکی از طرح های توسعه ای این مجموعه پروژه پلی آلومینیوم کلیراید  PAC) ) می باشد که با ٣٤درصد پیشرفت فیزیکی به دست پیمانکار مربوطه در حال تکمیل و ساخت بوده و امید است تا انتهای امسال به مرحله بهره برداری رسیده و با تولید این محصول مهم و استراتژیک، مجموعه پتروشمی ارومیه به عنوان اولین شرکت در کشور موفق به تولید این ماده ارزشمند که در صنعت تسویه فاضلاب و پساب های شهری و صنعتی کاربرد دارد، به صورت جامد خواهد بود.
٤- این شرکت در ١٠ ماهه سال ١٤٠١ موفق به فروش ٨٠٤ میلیارد تومان از محصولات خود شد که نسبت به مدت مشابه سال ١٤٠٠ ، ١٠٧ درصد رشد داشته  و میزان فروش صادراتی با رشد ٢٢٨ درصدی نسبت به مدت مشابه مواجه شد.
٥- همچنین به طبع موارد فوق سال قبل در همایش ملی شرکت های برتر کشور، این شرکت موفق به  کسب عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع در همایش ملی رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی و اخذ رتبه ٣٠٨ در ایران گردید.

علاوه بر موارد فوق شرکت پتروشیمی ارومیه چندین طرح توسعه دیگر را نیز مورد بررسی قرار داده که در مرحله نهایی مطالعات خود بوده  و به زودی به مرحله شناسایی سرمایه گذار و به طبع آن شناسایی پیمانکار مربوطه خواهد  رسید.
باتشکر/ روابط عمومی شرکت پتروشیمی ارومیه

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/116533

کلیدواژه

پتروشیمی ارومیه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها