نفت / شناسه خبر: 105951 / تاریخ انتشار : 1402/1/14 17:06
|

فرآورش بیش از ۲۲۱ میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در سال ۱۴۰۱ با تکیه بر توان و دانش جوانان ایرانی، بیش از ۲۲۱ هزار و ۱۷۱ میلیون مترمکعب گاز در این مجموعه فرآورش شده است.

نفتی ها /به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش، رشد تولید را با عنایت به نام‌گذاری سال نو از سوی رهبر انقلاب، مهم‌ترین هدف پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجموعه در سال ۱۴۰۲ دانست و گفت: با توجه به اینکه نقشه راه در سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» مشخص شده است، به لطف پروردگار و با همت و تلاش جوانان باتجربه، نوآور و کارآمد این مجموعه برای افزایش تولید گاز و محصولات جانبی حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به فرآورش گاز در پالایشگاه‌های پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱ افزود: در سایه کار گروهی و تکیه بر توان داخل، پارسال بیش از ۲۲۱ هزار و ۱۷۱ میلیون مترمکعب گاز در این مجموعه فرآورش شد و امید داریم امسال هم با انجام اقدام‌های لازم و عملیات تعمیرات اساسی دقیق و منظم شرایط را برای تأمین گاز مورد نیاز بخش خانگی و صنعتی کشور فراهم کنیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: جوانان خلاق و نوآور این مجتمع همواره در کسب دستاوردهای مهم در سال‌های اخیر خوش درخشیده‌اند و توانسته‌اند با اقدام‌های مهم و راهبردی روزانه بیش از ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه تولید کنند و سهم ۷۵ درصدی در تأمین سبد انرژی کشور داشته باشند.

باهوش تصریح کرد: پارسال با اقدام‌های شاخص، نوآورانه و دانش بومی مدیران و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۱۹۰ هزار و ۵۰۹ میلیون مترمکعب گاز شیرین به خطوط سراسری کشور تزریق شد و این حجم تولید رشد سه درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است و امیدواریم امسال نیز با تأمین کردن کالاهای اساسی و با تکیه بر توان داخل این مقدار افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی این مجتمع، ارزش‌آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه است، اظهار کرد: کارکنان تلاشگر و متخصص مجتمع با پایبندی به ارزش‌های سازمانی، گام‌های بلندی همسو با این موضوع برداشتند و با مسئولیت‌پذیری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی، با دستاوردهای درخشان و ارزشمند، به توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و اشتغال جوانان، اهتمام ورزیده و با خودباوری و خوداتکایی، پیشگام در تولید پایدار گاز بوده و به برداشت پایدار از منابع همت گماشته‌اند./مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/105951

کلیدواژه

گاز در پارس جنوبی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها