نفت / شناسه خبر: 84006 / تاریخ انتشار : 1401/5/30 07:42
|

فردا قیمت یوتیلیتی پتروشیمی‌های عسلویه مشخص می‌شود/ رای به نفع کیست؟

ماجرای شکایت برخی از پتروشیمی‌های فعال عسلویه از هلدینگ خلیج فارس در خصوص افزایش قیمت یوتیلیتی بالاخره فردا (دوشنبه ۳۱ مرداماه سالجاری)،با حکم دادگاه تجدید نظر شورای رقابت به پایان می‌رسد...

نفتی ها /ماجرای شکایت برخی از پتروشیمی‌های فعال عسلویه از هلدینگ خلیج فارس در خصوص افزایش قیمت یوتیلیتی بالاخره فردا (دوشنبه ۳۱ مرداماه سالجاری)،با حکم دادگاه تجدید نظر شورای رقابت به پایان می‌رسد؛ اینکه نتیجه چه خواهد بود هنوزمعلوم نیست اما به دلیل حکم اولیه شورای رقابت که به نفع هلدینگ خلیج فارس صادر شده بود؛ اینبار نیز اغلب کارشناسان، تایید احتمالی حکم اولیه این شورا را پیش بینی می‌کنند!
هرچند که طی این مدت، شرکت‌های شکایت کننده تمام سعی خود را برای برگرداندن حکم کرده اند اما باید دید در نهایت دادگاه تجدید نظر چه رایی را صادر خواهد کرد.
اگرچه دراین بین بسیاری از کارشناسان، عدم افزایش ۶ ساله قیمت یوتیلیتی را دلیلی بر افزایش یکباره ۲۷۵ درصدی قیمت یوتیلیتی از سوی هلدینگ خلیج فارس می‌دانند اما بازهم شرکت‌های شکایت کننده معتقدند: چنین افزایشی حاشیه سود این شرکت‌ها را به شدت هدف گرفته و باعث ضررهای زیادی شده است. این درحالی است که پیش ازاین نیز علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در جمع اعضای انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی تاکید کرده بود که این هلدینگ از واگذاری بخشی از سهام مبین به شرکت‌های دیگر استقبال می‌کند و این آمادگی را دارند که بخشی از مبین را به هلدینگ‌های دیگر چون شستان و هلدینگ نفت و گاز پارسیان واگذار کنند.
با اینحال باید دید در نهایت سرنوشت مبین در عسلویه با حکم دادگاه تجدید نظر شورای رقابت چگونه رقم خواهد خورد؟ و آیا هلدینگ‌های دیگر برای تامین یوتیلیتی ارزان‌تر خود به فکر سرمایه گذاری دراین شرکت یا رقیب آن پتروشیمی دماوند عسلویه خواهند افتاد؟

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/84006

کلیدواژه

قیمت یوتیلیتی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها