نفت / شناسه خبر: 40314 / تاریخ انتشار : 1399/12/20 07:32
|

عملکرد مدیریتی صندوق بازنشستگی نفت بالاخص در بخش مالی و حسابرسی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در واقع وجود یک حسابرس مستقل می‌توانست به شفاف سازی بیشتر کمک کند اما نمایندگان ظاهری بازنشستگان در کانون ها، این قسمت از اساسنامه را حذف کردند!

نفتی ها /بیش از دو سال است که بازنشستگان صنعت نفت یعنی هم شاغلان و هم بازنشستگان درگیر ماجرای مشکلات صدور اساسنامه جدید صندوق بازنشستگی صنعت شده اند؛ علاوه بر این با صدور اساسنامه جدید توسط هیات وزیران،  مالکیت صندوق  هم مجهول مانده زیرا در اساسنامه جدید ذکر شده که اموال و دارایی های صندوق بازنشستگی صنعت نفت در اختیار صندوق است، اما گفته نشده که صندوق برای چه کسی است؟

در این میان از یک سو دل نگرانی بازنشستگان صنعت نفت این است که اگر روزی این صندوق به ورشکستگی برسد که البته اطلاعات شرایط فعلی نیز نشان دهنده این مسئله است، پشتیبانی مثل سازمان تامین اجتماعی یا سازمان بازنشستگی کشوری وجود ندارد که دولت بخواهد با استفاده از آن ها، حمایتی از بازنشستگان صنعت نفت داشته باشد. از سوی دیگر، مالکیت صندوق نیز در اساسنامه جدید، این نگرانی ها را چند برابر کرده است.

ضمن این که در ماده ۲۰ این اساسنامه پیشنهادی بیان شده که بررسی حساب های مالی صندوق بازنشستگی صنعت نفت، در طی دوره یک ساله باید به سازمان حسابرسی و یک حسابرس مستقل سپرده شود؛ در واقع وجود این حسابرس مستقل می‌توانست به شفاف سازی بیشتر کمک کند و  اگر در زمان حسابرسی اختلافی با سازمان حسابرسی ایجاد شد، یک سازمان حسابرسی هم عرض نیز وجود داشته باشد که به این اختلاف رسیدگی کند، اما نمایندگان ظاهری بازنشستگان در کانون ها، این قسمت از اساسنامه را حذف کردند! در حالی که اساسنامه نقش راهبری دارد و دیگر نمی توان برای آن تبصره ای ایجاد کرد.

حالا به گوش می‌رسد، بسیاری از مدیران باسابقه نفت که در حال حاضر در لیست بازنشستگان این صنعت قرار گرفته اند از اساسنامه جدید شکایت دارند و معتقدند ابهامات مدیریتی این صندوق بالاخص در بخش مالی و حسابرسی بسیار افزایش یافته و مسوولان امر باید پاسخگوی این ابهاماتی باشند که ماه‌هاست در مقابل آن سکوت اختیار کرده اند.

در همین راستا پایگاه تحلیلی خبری "نفتی‌ها" نظرسنجی این هفته خود را به همین موضوع اختصاص داده و از شما مخاطبین عزیز خواسته تا بگویید عملکرد مدیریتی صندوق بازنشستگی نفت بالاخص در بخش مالی و حسابرسی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شما مخاطبین عزیز "نفتی‌ها" می‌توانید برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40314

کلیدواژه

صندوق بازنشستگي نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها