نفت / شناسه خبر: 39949 / تاریخ انتشار : 1399/10/27 08:16
|

هشدار جدی به مدیران صنعت پتروشیمی/ در سایه و بی تخلف حرکت کنید!

این روزها از گوشه و کنار صنعت پتروشیمی خبر از دستگیری مدیران این صنعت به گوش می‌رسد. این اتفاق در اغلب هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ پتروشیمی بوقوع پیوسته تا جاییکه...

نفتی ها /این روزها از گوشه و کنار صنعت پتروشیمی خبر از دستگیری مدیران این صنعت به گوش می‌رسد. این اتفاق در اغلب هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ پتروشیمی بوقوع پیوسته تا جاییکه گفته می‌شود به زودی شاهد تغییرات گسترده ای در سطح مدیریتی پتروشیمی خواهیم بود. تغییراتی که به دو شکل در حال وقوع است. مدیرانی که به درخواست برخی از نهادهای نظارتی به دلیل تخلفات محرز شده اما بدون مستندات کافی برکنار می‌شوند و مدیرانی که پرونده های قطور تخلفاتشان در نهایت منجر به بازداشت موقت شده است.
اغلب سعی شده صدای این تخلفات بلند نباشد شاید برای این است که در برخی از هلدینگ‌ها و گروه‌ها در سکوت کامل با برکناری فرد متخلف سعی بر سرپوش گذاشتن بر مشکلات ایجاد شده دارند.
درعین حال هستند مدیرانی که این روزها به شدت مشغول لابی برای حفظ صندلی خود در دولت بعد هستند اما اغلب این مدیران از جمله افرادی هستند که در مدیریت مجموعه خود و تکیه بر توان مدیریتی و فنی خود ناتوانند و تلاش دارند تا با بهره گیری از الفاظی چون "پدر" خود را از جمله مدیران توانمندی معرفی کنند که دولت بعد آنان را بازوی اجرائی خود در جهت افزایش بهره‌وری خود پندارد.
دراین بین هستند مدیران موفقی که به دلیل ایجاد شرایط نامساعد حاکم بر این روزهای صنعت پتروشیمی سایه نشینی را به خبرسازی و نشان دادن عملکرد خود ترجیح داده اند اما به نظر نمی‌رسد شرایط فعلی صدمه ای به آنان نیز وارد نسازد. به اذعان کارشناسان انتشار اخبار دستگیری و حتی برکناری برخی از مدیران پتروشیمی حتی در قالب استعفا این روزها باعث شده تا ریسک پذیری مدیران این صنعت در جهت تقویت عملکرد مجموعه شان کاهش یابد اکه این امر در بلند مدت می‌تواند عواقب ناخوشایندی به همراه داشته باشد.
شاید باید گفت حال امروز صنعت پتروشیمی خوب نیست و باید بنابراظهارات برخی از کارشناسان پیش بینی کرد که احتمالا این تحولات پر تنش تا پایان دولت و حتی نیمه اول سال ابتدایی دولت آینده ادامه داشته باشد و روز به روز بر شدت آن افزوده شود. با اینحال باید دید چه مدیرانی ازاین دوران عبور خواهند کرد مدیران سیاسی پتروشیمی یا مدیران حرفه ای و متخصص؟

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39949

کلیدواژه

صنعت پتروشیمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها