نفت / شناسه خبر: 39916 / تاریخ انتشار : 1399/10/21 08:32
|

آمارها سخن می‌گویند: افت فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا

آمارها نشان می‌دهد که فروش محصولات پتروشیمیایی در بورس کالا و انرژی در سال گذشته به نسبت سال‌های پیش از آن با رشد کمتری مواجه بوده تا جاییکه افت فروش این محصولات به نسبت سال ۱۳۹۷ محسوس است.

نفتی ها /آمارها نشان می‌دهد که فروش محصولات پتروشیمیایی در بورس کالا و انرژی در سال گذشته به نسبت سال‌های پیش از آن با رشد کمتری مواجه بوده تا جاییکه افت فروش این محصولات به نسبت سال ۱۳۹۷ محسوس است.
بنابر این آمار در سال ۹۸؛ صنعت پتروشیمی ۳.۱ میلیون تن پلیمر و ۱.۸ میلیون تن محصول شیمیایی در راستای تامین خوراک مورد نیاز بنگاه های فعال در صنایع پایین دست صنعت پتروشیمی عرضه کرده است.
براساس آمار موجود، در سال گذشته ۴.۹میلیون تن محصولات پتروشیمیایی شامل محصولات پلیمری و شیمیایی در بورس کالا بفروش رسیده در حالیکه این رقم در سال پیش از آن(۱۳۹۷) بالغ بر ۵ میلیون تن بوده است. هر چند که این رقم در سال ۱۳۹۵، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و در سال ۱۳۹۶، بالغ بر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است.
همچنین بررسی آمار حاکی ازآن است که حدود ۱۵ هزار بنگاه فعال در صنایع پایین دست صنعت پتروشیمی در کشور مشغول به فعالیت هستند که به اذعان کارشناسان یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه این بنگاه ها، تامین پایدار خوراک‌های مورد نیاز آنهاست.

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39916

کلیدواژه

صنایع پایین دست صنعت پتروشیمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها