نفت / شناسه خبر: 39607 / تاریخ انتشار : 1399/9/2 14:43
|

خودروهای بنزینی و دیزلی در کدام کشورها ممنوع می‌شوند؟

انگلیس در راستای انقلاب سبز دولت این کشور برای صفر کردن آلایندگی کربن تا سال ۲۰۵۰، فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را از سال ۲۰۳۰ پنج سال زودتر از برنامه قبلی ممنوع می کند.

نفتی ها /انگلیس در راستای انقلاب سبز دولت این کشور برای صفر کردن آلایندگی کربن تا سال ۲۰۵۰، فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را از سال ۲۰۳۰ پنج سال زودتر از برنامه قبلی ممنوع می کند.

انگلیس سال گذشته نخستین کشور عضو گروه جی ۷ بود که قانونی را برای صفر کردن آلایندگی کربن تا سال ۲۰۵۰ وضع کرد و این به معنای تغییرات عمده در شیوه سفر، مصرف انرژی و غذا خوردن شهروندان این کشور خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، سایر کشورها و مناطقی که ممنوعیت خودروهایی با سوخت فسیلی را در نظر دارند عبارتند از:

آمریکا

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا در سپتامبر اعلام کرد ایالت کالیفرنیا فروش خودروهای سواری و کامیونهای جدید بنزینی را از سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد کرد.

کانادا

ایالت کِبِک کانادا هفته گذشته اعلام کرد فروش خودروهای سواری جدید بنزینی از سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد بود.

اتحادیه اروپا

وزیران محیط زیست اتحادیه اروپا در ۲۳ اکتبر برای الزام آور کردن هدف صفر شدن آلایندگی کربن در این بلوک تا سال ۲۰۵۰ توافق کردند اما هدف کاهش آلایندگی تا سال ۲۰۳۰ توسط سران این بلوک در دسامبر تصمیم گیری خواهد شد.

آلمان

شهرهای آلمان اعلام ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزلی قدیمی که میزان آلایندگی بالاتری دارند را آغاز کرده اند.

نروژ

نروژ که به درآمدهای نفت و گاز متکی است، قصد دارد نخستین کشور جهان شود که به فروش خودروهایی که سوخت فسیلی دارند، پایان دهد و مهلت ۲۰۲۵ را برای این منظور تعیین کرده است. خودروهای تمام برقی اکنون حدود ۶۰ درصد از فروش ماهانه در نروژ را تشکیل می دهند.

چین

چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، در سال ۲۰۱۷ بررسی ممنوعیت تولید و فروش خودروهایی که از سوختهای فسیلی استفاده می کنند را آغاز کرد اما اعلام نکرده که چه زمانی این ممنوعیت را وضع می کند. یک مقام صنعتی ماه گذشته گفت: فروش خودروهای انرژی جدید ۵۰ درصد از کل فروش خودروهای جدید در چین را تا سال ۲۰۳۵ تشکیل می دهد.

هند

اندیشکده مرکزی هند سال گذشته از تولیدکنندگان موتور و اسکوتر این کشور درخواست کرد طرحهایی را برای سوئیچ به وسایل نقلیه برقی آماده کنند. این اندیشکده همچنین توصیه کرد تنها مدلهای برقی اسکوتر و موتورسیکلت که ظرفیت موتور بیش از ۱۵۰ سی سی دارند باید از سال ۲۰۲۵ فروخته شوند.

ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39607

کلیدواژه

نروژ

خودروهای بنزینی

انقلاب سبز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها