نفت / شناسه خبر: 39377 / تاریخ انتشار : 1399/8/3 06:51
|

در پتروشیمی بندرامام چه خبراست؟/ یک توصیه به مدیریت این مجتمع!

پتروشیمی بندرامام طی ۵ ماه گذشته شاهد ۳ حادثه نگران کننده ای بوده که در صورت عدم مهار آن می‌توانست به فاجعه ای بزرگ در منطقه استراتژیک ماهشهر بدل گردد. این نگرانی‌ها در حالی شدت می‌گیرد که...

نفتی ها /پتروشیمی بندرامام طی ۵ ماه گذشته شاهد ۳ حادثه نگران کننده ای بوده که در صورت عدم مهار آن می‌توانست به فاجعه ای بزرگ در منطقه استراتژیک ماهشهر بدل گردد. این نگرانی‌ها در حالی شدت می‌گیرد که سهام این مجتمع قراراست براساس وعده های طرح شده پاییز امسال در بازار سرمایه عرضه گردد.
۵ خردادماه سالجاری انفجار بویلر A شرکت آب نیرو بندرامام خبرساز شد. پس از آن در کمتر از یکماه وقوع حادثه ای دیگر دراین مجتمع بر نگرانی‌ها افزود. اصابت بوم جرثقیل ۵۰ تنی بر زمین خبری بود که پرونده خردادماه امسال بندرامامی‌ها را بست. ۲ آبان ماه نیز خبر از حادثه ای دیگر در واحد آروماتیک این مجتمع به گوش می‌رسد که اگرچه این نگرانی برطرف می‌گردد که در تمام این حوادث لطمه جانی به کارکنان وارد نمی‌آید اما این نگرانی را تشدید می‌کند که دراین مجتمع واقعا چه می‌گذرد که ظرف ۵ ماه باید شاهد ۳ حادثه ای باشیم که می‌توانست در صورت مهار نشدن به فاجعه ای بزرگ بدل گردد و تا چه زمانی باید نگران خبری دیگر از این مجتمع بمانیم. آنهم مجتمعی که به اذعان خبرهای ارسالی واحد روابط عمومی آن به رسانه‌ها ، به مرکز ثقل رفع موانع واحدهای تولیدی پتروشیمیایی کشور بدل شده است.
براساس این گزارش، زمانیکه تعمیرات یکی از تجهیزات پتروشیمی ایلام توسط این پتروشیمی به اتمام رسید واحد روابط عمومی این شرکت با ارسال خبری به رسانه ها و طرح جزئیات این اتفاق تاکید کرده بود:"مدیریت و کارشناسان پتروشیمی بندرامام همواره به منظور رفع موانع واحدهای تولیدی پتروشیمیایی کشور، مشارکت حداکثری با مجتمع های تولیدی داشته و این مشارکت در سالی که از سوی مقام معظم رهبری “جهش تولید” نامگذاری شده ، ادامه خواهد داشت."
حال یک سوال ایجاد می‌شود که بهتر نیست این مجتمع قبل از اندیشیدن به رفع مشکلات تولید در مجتمع‌های دیگر به فکر کسب تجربه از دیگر مجتمع های بسیار موفق در بخش HSE خود باشد تا بتواند از ایجاد مشکلات و حوادث ناشی از کم توجهی به این بخش در مجتمع جلوگیری نماید؟

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39377

کلیدواژه

پتروشیمی بندرامام

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها