نفت / شناسه خبر: 39365 / تاریخ انتشار : 1399/7/30 08:00
|

نارضایتی کارکنان وزارت نفت از توجه به سلامتشان در روزهای کرونایی

به ادعای بسیاری از کارگران عسلویه، ازاقداماتی که در زمینه پیشگیری از کرونا در این منطقه صورت گرفته است ندادن مرخصی به کارگران غیر بومی بود که از لحاظ روانی بار سنگین روانی برایشان داشته است .

نفتی ها /پایگاه تحلیلی خبری "نفتی‌ها" نظرسنجی هفته گذشته خود را به موضوع رضایت کارکنان وزارت نفت نسبت به حفظ سلامت و جانشان در مقابل ویروس کرونا اختصاص داده بود و از  مخاطبین خواسته بود تا اعلام کنند، حمایت وزارت نفت از سلامت کارکنان زیرمجموعه‌اش در روزهای آغاز موج سوم شیوع کرونا در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنند؟
در این میان اما ظاهراً آمار ناراضیان بسیار بیشتر از سایر شرکت کنندگان بود، ۴۵ درصد این حمایت را بسیار ضعیف دانستند و ۳۵ درصد  هم گزینه ضعیف را انتخاب کردند و در این میان تنها ۷ درصد از  اقدامات این وزارتخانه نسبت به توجه به سلامتشان در روزهای پیک کرونا راضی بودند!


شاید اما یکی از  دلایل این نگرانی‌ها  عدم تعطیلی بسیاری از شرکت‌های نفتی از همان روهای نخست آغاز شیوع این بیماری  باشد، زیرا به رغم اصرار کارشناسان به تعطیلی موقت شرکت‌های نفتی، وزارت نفت حتی ساعت کار کارکنان را نیز کاهش نداد؛ و درست همان روزها بود که بسیاری از این که وزارت نفت مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را لازم‌الاجرا نمی‌داند معترض بودند.
از سویی دیگر بسیاری از کارکنان وزارت نفت از تبعیضی که در این وزارتخانه در انجام اقدامات لازم و توزیع امکانات بهداشتی بارها صورت گرفته است معترضند و  میگویند در صورتی که  در برخی از ساختمان‌ها در بدو ورود تب مراجعان و کارکنان را می‌سنجند و در برخی دیگر از ساختمان‌ها ی همین وزارتخانه حتی توزیع ماسک و تجهیزات ضدعفونی‌کننده نیز وضعیت مناسبی ندارد.
علاوه بر این بسیاری از کارگران در عسلویه  ادعا کردند، یکی از عمده اقداماتی که در زمینه پیشگیری از کرونا در این منطقه صورت گرفته است ندادن مرخصی به کارگران غیر بومی بود که از  لحاظ روانی بار روانی زیادی برای آنها داشته است.
 از سویی دیگر اما وزیر نفت تعطیلی در واحدهای نفتی را در روزهایی که تحریم و فشار اقتصادی کشور را فراگرفته عاقلانه نمی‌داند و یکی از افتخارات این وزاتخانه را در این می‌داند که  با وجود شرایط کرونا حتی یک روز نیز تولید نفت و گاز در کشور متوقف نشد.

هر چند تعطیلی در بخش که یکی از ارکان اصلی اقتصادی کشور است چندان میسر نیست اما، نباید فراموش کرد که نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر سازمانی است بنابراین یکی از اقدامات اولیه و مهم برای محافظت از کارکنان در برابر کرونا اقدامات پیشگیرانه و از سویی دیگر دادن امنیت و آرامش  برای افزایش راندمان کاری است.

شما مخاطبین عزیز "نفتی‌ها" همچنان می‌توانید برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.


 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39365

کلیدواژه

زنگنه

کرونا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها