نفت / شناسه خبر: 39230 / تاریخ انتشار : 1399/7/7 07:33
|

روایتی از اوضاع احوال ناکام ترین شاگرد زنگنه/ چرا ختلان عاقبت به خیر نشد؟

اما در این میان سر یکی از این افراد بی کلاه ماند که شاید به اذعان کارشناسان این ناکامی را باید در نحوه برخورد وی با برخی از مدیران نفت و بیش از اندازه در زبان‌ها افتادن نامش جستجو کرد.

نفتی ها /این روزها دایره کوچک جوانان کوچ کرده با آقای وزیر به نفت معروف به شاگردان زنگنه زیرسایه او به رده های مدیریتی قابل قبول و رضایت بخشی دست یافته اند اما در این میان سر یکی از این افراد بی کلاه ماند که شاید به اذعان کارشناسان این ناکامی را باید در نحوه برخورد وی با برخی از  مدیران نفت و بیش از اندازه در زبان‌ها افتادن نامش جستجو کرد.
ختلان فردی که نامش با زنگنه گره خورده، چند ماه پیش پس از اعمال فشارهای بسیار بر مرد اول وزارت نفت از هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس برکنار گردید و فعالیت‌های وی در نفت محدود شد. دراین بین این روزها برخی از حاشیه رانده شدنش و حضور تشریفاتی اش در وزارت نفت می‌گویند و برخی دیگر همچنان معتقدند تصمیم سازی در بسیاری از بخش‌ها چون انتخاب مدیران کلیدی و البته تصمیمات سرنوشت ساز صنعت پتروشیمی همچنان توسط وی اتخاذ می‌گردد.
به هر صورت اما یک چیز کاملا مشخص است. خروج پرسروصدای ختلان از هلدینگ خلیج فارس و حضور بی صدای یکی دیگر از شاگردان زنگنه در جایگاه وی و البته گرفتن میدان تصمیم گیری‌های این هلدینگ در دستانش!
در این بین برخی از کارشناسان ناکامی ختلان در از دست دادن سمت‌های تاثیرگذارش در نفت را در نحوه رفتار وی جستجو می‌کنند. آنان که معتقدند  برخورد تند این فرد در برخی از مسایل مورد تاکید زنگنه در مقابل برخی از مدیران بالاخص مدیران با تجربه نفت دلیلی است بر سرزبان افتادن نام وی و تاثیرش بر تصمیمات سرنوشت ساز وزیرنفت!
بنا براین استدلال کارشناسان، زیرذره بین رفتن ختلان در نهایت منجر به ورود نهادهای نظارتی به این موضوع و بستن دستان وی در تصمیم سازی نفت شد تا جاییکه اواخر سال گذشته مسوولیت‌های کلیدی و تاثیرگذار خود را از دست داد و در حال حاضر نیز با توجه به طرح شدن برخی از ابهامات موجود در زمان تصدی وی بر صنعت پتروشیمی و دیگر موارد این صنعت، این نگرانی قوت گرفته که نهادهای نظارتی سعی بر ریزبینی بیشتر در آنزمان و نحوه اجرای این تصمیمات و درست و غلط بودن آن داشته باشند.
با اینحال باید گفت دیگر جوانان وارد شده با زنگنه به نفت معروف به شاگردان زنگنه این روزها روزگار بهتری را می‌گذرانند و دراین میان تنها سر ختلان بی کلاه مانده؛ فردی که از امروز باید نگران آینده ای باشد که مشخص نیست چه در انتظار اوست!
در این بین یک چیز مشخص است و آن اینکه تا زمانیکه زنگنه وزیر نفت باشد جای هیچ نگرانی نیست اما قطعا نگرانی‌ها از زمانی آغاز خواهد شد که ذره بین دولت بعد بر روی نفت زوم گردد!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39230

کلیدواژه

شاگردان زنگنه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها