نفت / شناسه خبر: 39066 / تاریخ انتشار : 1399/6/16 15:26
|

مهلت پنج روزه چه صیغه ای است؟

عادت کردیم که عاقبت داستان‌های هزارویک شب استیضاح زنگنه با تاَسی از فیلم‌های فرهادی با پایان باز به اتمام برسد؛ اما این بارمعلوم نیست سر از چه فیلم و داستانی و با چه ژانری در خواهیم آورد.

نفتی ها / نماینده مردم سبزوار دیروز ( ۱۵ شهریور) از توافقی عجیب بین نمایندگان طراح استیضاح و هیئت رئیسه مجلس خبر داد، توافقی که طبق آن بنا شده  تا تاریخ ۲۰ شهریور ماه یعنی ۵ روز دیگربه  آقای زنگنه  وقت داده شود تا وزیر به تعهداتی که به مجلس داده است عمل کند و به نمایندگان گزارش دهد تا ببینند باز هم خواستار استضاح هستند یا خیر!
ازسویی دیگر اما برخی منابع و رسانه ها ادعا می‌کنند، امضاهای نامه نمایندگان علیه وزیر نفت بسیار کمتر از حدی است که ادعا میکنند و همین خاطر هم هست که دائم وقت می خرند یا دست به دامن سران قوا می شوند.
دراین میان اما دو سوال بسیار مهم و حساس مطرح می‌شود که همچنان بی جواب مانده، سوال اول این که اگر تمام ۱۱ دلیل طراحان استیضاح زنگنه  معقول و به جاست چرا سایرنمایندگان از امضای آن سر باز میزنند؟
و سوال بعدی این است که جدای از بحث تعداد امضاها و سایر حاشیه ها، چرا این اولتیماتم پنج روزه است؟ و آیا موارد ذکر شده و کوتاهی های صورت گرفته از جانب وزارت نفت که نمایندگان پای آن را امضا کرده‌اند ظرف پنج روز قابل مرتفع شدن است؟
در واقع در روزاهایی که نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید در شرایط کنونی حتی قادر به فروش یک لیتر نفت هم نیستیم  و هر روز  شاهد از دست دادن فرصت‌های گازی  و مسکوت ماندن پالایشگاه ها هستیم ظرف پنج روز چه اتفاقی ممکن است بی افتد که  نمایندگان مسرور و راضی پرونده استیضاح زنگنه را مختومه اعلام کنند؟ و آیا بعد پنج روز میلیاردها دلار خسارت ناشی از مسئله کرسنت به کشور باز خواهد گشت؟
روزی از همین تریبون گفتیم عادت کردیم که عاقبت داستان‌های هزارویک شب استیضاح زنگنه با تاَسی از فیلم‌های فرهادی با پایان باز به اتمام برسد؛ اما این بارمعلوم نیست سر از چه فیلم و داستانی و با چه ژانری در خواهیم آورد.

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.
 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39066

کلیدواژه

استیضاح زنگنه

مهلت پنج روزه مجلس به زنگنه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها