نفت / شناسه خبر: 28389 / تاریخ انتشار : 1399/2/29 08:33
|

چه کشوری از نفت ارزان سودها برد؟/ کرونا به نفع کیست؟

اگر این نفتکش‌های بزرگ حامل محموله های استاندارد نفت خام باشند، بدین معناست که چین طی سه ماه آینده حداقل ۲۳۰ میلیون بشکه نفت دریافت می‌کند.

نفتی ها /قیمت نفت همچنان روند کاهشی در دنیا را طی می‌کند. دکل‌ها پشت هم بیکار می‌شوند و نفت روی دست مشتریان می‌ماند. ریاض و واشنگتن به جان هم می‌افتند و حدس و گمان‌ها در خصوص برهم خوردن رابطه دیرینه این دو کشور قوت می‌گیرد. اما دراین بین یک کشورهمچنان در تمام این روزهای سخت نفتی و آینه تاریکش نفت ذخیره می‌کند و دریاها را برای دریافت نفت‌های خریداری شده خود اشغال می‌کند.
بنابر آمارهای موجود، در حال حاضر ۱۱۷ نفتکش بسیار بزرگ با ظرفیت حمل ۲ میلیون بشکه نفت خام به سمت چین می‌روند تا بین اواسط ماه مه تا اواسط اوت نفت خود را در بنادر این کشور تخلیه کنند. اگر این نفتکش‌های بزرگ حامل محموله های استاندارد نفت خام باشند، بدین معناست که چین طی سه ماه آینده حداقل ۲۳۰ میلیون بشکه نفت دریافت می‌کند. به نحویکه کارشناسان معتقدند این ناوگان از نفتکش ها از نظر تعداد بزرگترین ناوگانی است که تا حالا عازم بزرگترین وارد کننده نفت دنیا شده است.
گفته می‌شود بخش زیادی از این نفت در راه چین، مربوط به خرید این کشور در ماه آوریل یعنی زمانی است که قیمت نفت به پائین ترین سطح تاریخی خود رسیده بوده است. بنابرهمین خبر باید به پیش بینی مثبت دنیا نسبت به بازگشت وضعیت بازار نفت به یک شرایط معقول و مثبت در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ نیز اشاره کرد. چراکه آنطور که بزرگان نفت چون دبیرکل اوپک پیش بینی می‌کنند  قیمت نفت به زودی روند صعودی را در پیش خواهد گرفت و این امر ناشی از خروج از رکود اقتصادی حاکم بر جهان در پساکروناست.
دراین بین یک سوال همچنان به قوت خود باقی است که واقعا چه کشوری بیش از دیگر کشورها از شیوع این بیماری نفع برده و سودهای بی شماری را نصیب خود کرده است؟
یک ویروس یک شبه به چین وارد می‌شود یکی دوماه اول چین مرکز توجه این مشکل قرار می‌گیرد و اقتصادش دچار رکود می‌شود. دنیا نظاره گر این اتفاق می‌شود و ابراز تاسف‌ها برای این کشور روانه!
سهام شرکت‌های بزرگ اروپائی و آمریکایی در این کشور به شدت کاهش می‌یابند و اغلب دولت چین مستقیم و غیرمستقیم ورود می‌کند و سهام ها را می‌خرد. پس از آن به یکباره در مدت کوتاهی این بیماری در سطح دنیا به طور گسترده رواج می‌یابد و هنوز چند مدتی از رواج گسترده و گرفتاری دنیا نمی‌گذرد که چین اعلام می‌کند مرکز این بیماری پاک شده و کلیپ‌های تشکر از دکترهای فعال در ووهان، برداشتن ماسک‌ها و باز شدن دروازه های شهر ووهان به صورت گسترده در دنیا منتشر می‌گردد تا چین اینگونه به تصویر بکشد که ویروس کرونا از این کشور رخت بسته است و سفری جدی و طولانی را دور دنیا آغاز کرده است.
پس از آن قیمت نفت بسیار پایین می‌آید و اینبار فرصتی است که علاوه بر خرید سهام شرکت‌های بزرگ دنیا و افزایش تاثیرگذاری چینی‌ها دراین بخش به فکر ذخیره سازی نفت باشند. انبارها پی در پی پر می‌شوند تا بزرگترین مصرف کننده نفت جهان از فرصت موجود برای اقتصاد خود بهره بگیرد. حال تنها یک تصویر و متن می‌تواند در ذهن متواتر شود. تصویر برداشته شدن ماسک از صورت چینی‌ها در کنار قدرنمائی اقتصادی چین پس از این اتفاق‌! تصویری که برخی خبرها چون کشته شدن تحلیلگر چینی یک روز پس از اعلام اقدام برای افشای حقایق پشت پرده شیوع ویروس کرونا در دنیا، عدم پاسخگوئی افراد حاضر در آزمایشگاه موجود در ووهان، متهم بودن چین برای دست ساز بودن این ویروس و بسیاری موارد از این دست را ترسیم می‌کند و گاهی ما را به این یقین احتمالی می‌رساند که شاید واقعا کرونا حاصل دست انسان‌هایی است که حقی بیشتر از این دنیا را برای خود می‌خواهند!
 

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/28389

کلیدواژه

نفت ارزان

نفتکش های بزرگ

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها