نفت / شناسه خبر: 28381 / تاریخ انتشار : 1399/2/28 12:39
|

بازرسی بیش از یک هزار و ۱۰۰ تجهیز ثابت در مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیر بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: بهینه‌سازی دوره‌های بازرسی تجهیزات و بهره‌گیری از متدولوژی بازرسی بر مبنای ریسک در راستای کاهش طول دوره تعمیرات اساسی ...

نفتی ها /مدیر بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: بهینه‌سازی دوره‌های بازرسی تجهیزات و بهره‌گیری از متدولوژی بازرسی بر مبنای ریسک در راستای کاهش طول دوره تعمیرات اساسی و افزایش زمان بین تعمیرات اساسی از برنامه‌های اصلی بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی است.

 علیرضا برزگر، مدیر بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: اهداف بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی در راستای جلوگیری از تخریب تجهیزات، به‌روزرسانی وضعیت تجهیزات و ثبت تاریخچه عملکرد آنها برای اطمینان از عملکرد ایمن تجهیزات در زمان سرویس‌دهی و پیش‌بینی زمان سرویس‌دهی مطمئن آنهاست.

وی افزود: از طرفی بهینه‌سازی دوره‌های بازرسی تجهیزات و بهره‌گیری از متدولوژی بازرسی بر مبنای ریسک و متعاقب آن کاهش طول دوره تعمیرات اساسی و افزایش زمان بین تعمیرات اساسی در راستای بهره‌وری و تولید بیشتر و پایدار همواره از برنامه‌های این امور است.

برزگر با بیان اینکه بازرسی، تعمیر، بازسازی و اصلاح طراحی با تداوم تولید در هم تندیده است؛ اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات مؤثری جهت کاهش حجم فعالیت‌ها با پیاده‌سازی بازرسی هدفمند صورت گرفته است. وی می‌گوید: در پالایشگاه‌های مجتمع در سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ تجهیز فقط در تعمیرات اساسی در بخش تجهیزات ثابت از قبیل مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی، دیگ‌های بخار، کوره‌های حرارتی، مخازن ذخیره و . . . مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

مدیر بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: همچنین به تعداد ۳۰۷ تجهیزات بالابرنده در بازه‌های مختلف مورد تست و ارزیابی قرار گرفته و گواهینامه باربرداری برای آن‌ها صادر شده است.

وی تست و کالیبراسیون به تعداد تقریبی ۶ هزار شیر اطمینان را از دیگر اقدامات این امور عنوان کرد و گفت: تعویض ۷۴۳ عددکوپن خوردگی در لوپ‌های خوردگی، تست و نظارت در تمامی مراحل جوشکاری و همچنین ضخامت‌سنجی تجهیزات و خطوط لوله فرآیندی مطابق با برنامه زمانبندی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته توسط بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی است./تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/28381

کلیدواژه

مجتمع گاز پارس جنوبی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها