نفت / شناسه خبر: 27983 / تاریخ انتشار : 1398/12/20 18:36
|

توسعه بخش اول فاز ۱۱ پارس جنوبی با توان داخلی

وزیر نفت درباره برنامه فشارافزایی گاز در پارس جنوبی، گفت: سناریوهای فشارافزایی گاز در دریا و خشکی در حال مطالعه و بررسی بوده و برای اجرای طرح های فشارافزایی از نظرات مشاوران استفاده می شود.

نفتی ها /بیژن زنگنه، وزیر نفت  در تشریح روند توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: مرحله اول توسعه این فاز مشترک توسط یک شرکت ایرانی با هدف تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز انجام می‌شود.

وزیر نفت با اعلام اینکه برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی صرفاً ساخت و توسعه تأسیسات فراساحلی و حفاری چاه‌های دریایی پیش بینی شده است، تصریح کرد: گاز تولیدی چاه‌های دریایی فاز ۱۱ پارس جنوبی روانه پالایشگاه‌های موجود در عسلویه و کنگان می‌شود.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه به زودی پایه سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی در خلیج فارس نصب می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان دولت تولید اولیه‌ای از فاز ۱۱پ ارس جنوبی آغاز شود.

وی همچنین در خصوص برنامه فشارافزایی گاز در مرحله دوم توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی هم توضیح داد: برای اجرای طرح‌های فشارافزایی طرح‌های مختلفی مطالعه شده و سناریوهای متعددی تعریف و در دست مطالعه است.

زنگنه با بیان اینکه سناریوهای فشارافزایی گاز در دریا و خشکی در حال مطالعه و بررسی است، بیان کرد: برای اجرای طرح‌های فشارافزایی از نظرات مشاوران داخلی و خارجی هم استفاده می‌شود.

به گزارش مهر، هم اکنون ظرفیت تولید گاز غنی ایران مرز ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز را رد می‌کند که در صورت ساخت و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام فراساحلی و پالایشگاهی در دست اجرای پارس جنوبی شامل راه اندازی سکوهای جدید فاز ۱۳ و پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز کشور به بیش از یک میلیارد مترمکعب در روز افزایش می‌یابد./مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27983

کلیدواژه

برنامه فشارافزایی گاز در پارس جنوبی

وزیر نفت

توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها