نفت / شناسه خبر: 27356 / تاریخ انتشار : 1398/9/30 08:01
|

انتشار جزئیات یک ادعای بی اساس با پیگیری جدی مسوولان ارشد یک پتروشیمی/ شرکت "ن-آ-ج" با پتروشیمی بندرامام چه می‌کند؟

بنابر مستندات موجود در دفتر "نفتی‌ها"، شرکت "ن-آ-ج" سالیان پیش قراردادی را با پتروشیمی بندرامام در راستای ساخت تجهیزات به امضاء می‌رساند و در مردادماه سال ۱۳۹۵ این قرارداد به پایان می‌رسد....

نفتی ها /بنابر مستندات موجود در دفتر "نفتی‌ها"، شرکت "ن-آ-ج"  سالیان پیش قراردادی را با پتروشیمی بندرامام در راستای ساخت تجهیزات به امضاء می‌رساند و در مردادماه سال ۱۳۹۵ این قرارداد به پایان می‌رسد.با اینحال این شرکت علاوه بر پرداخت تمام مطالباتش از سوی این پتروشیمی بازهم مدعی دریافت ۶.۵ میلیون یورو دیگر در خصوص برخی از خدمات می‌شود. در آنزمان جلسات مختلف مدیران این شرکت با مسوولان وقت چون رضا امیری مدیرعامل وقت پتروشیمی بندرامام، عادل نژادسلیم مدیرعامل سابق شرکت صنایع پتروشیممی خلیج فارس، امور حقوقی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، انجمن کارفرمائی پتروشیمی و امور حقوقی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بی فایده بوده تا جاییکه ادعای لایحه شرکت "ن-آ-ج" توسط امور حقوقی و پیمان‌های پتروشیمی بندرامام به جعفر مرادی؛ وکیل پایه یک دادگستری ارجاع و وی بنابرمستنداتی که در دفتر "نفتی‌ها" محفوظ است در تاریخ ۳/۹/۱۳۹۷ ادعای شرکت "ن-آ-ج"  را بی پایه و اساس خوانده است. دستگاه نظارت نیز با مستندات کافی تمام ادعای این شرکت را بی پایه و اساس اعلام نموده بود.
در این بین پس از روی کارآمدن مدیرعامل جدید پتروشیمی بندرامام علی رغم وجود مطالبات وسیع این پتروشیمی در بخش فروش محصولات از خریدارانی که بعضا دو سال از عدم پرداخت بدهی‌هایشان می‌گذرد و اغلب آنان مراحل حقوقی را جهت پیگیری و پرداخت همچنان طی نکرده اند اما بحث پرداخت ۶.۵ میلیون یورو مطالبه شرکت "ن-آ-ج" به طور جدی پیگیری شده تا جاییکه در نهایت بنابرمستندات موجود در دفتر "نفتی‌ها" با مصوبه هیات مدیره در ابتدا کار به امور حقوقی هلدینگ خلیج فارس ارجاع می‌گردد و پس از عدم تمایل این بخش به پیگیری موضوع هیات داوری با صرف بیش از ۵ میلیارد تومان حق داوری تشکیل می‌گردد. سرداور حاضردر این هیات که تا کنون بیش از ۲۰ جلسه بی نتیجه را برگزار کرده اند عباس شعری مقدم است.
این درحالی است که به اذعان کارشناسان این شرکت برای واحد  PXتعداد ۲۵۰ دستگاه مکانیکال سیل و بالغ بر ۸۰۰ قلم قطعات یدکی مکانیکال سیل در اوایل دهه ۱۳۸۰ ساخته که این قطعات در انبار کالای مازاد شهید باهنر هنوز وجود دارند و خسارت هنگفتی به پتروشیمی بندرامام تحمیل نموده است.
دراین بین این سوال ایجاد می‌شود که در شرایطی که حجم وسیع مطالبات این شرکت از محل فروش محصولات همچنان به قوت خود باقی است و به اذعان کارشناسان در بسیاری از این فروش‌ها که مستندات آنها در دفتر "نفتی‌ها" محفوظ است کارجدی جهت پیگیری مطالبات از حیث حقوقی صورت نگرفته چگونه بحث این ادعای بی پایه و اساس که حتی حقوقی هم نشده تا این حد جدی گرفته شده که باید هیات داوری تشکیل گردد و رقمی میلیاردی برای این داوری پرداخت شود؟

اختصاصی

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27356

کلیدواژه

پتروشیمی بندرامام

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها