نفت / شناسه خبر: 27169 / تاریخ انتشار : 1398/9/6 10:44
|

اوپک برای اقتصاد شکننده جهان تصمیم درستی بگیرد

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی از اوپک خواست در نشست آتی خود برای اقتصاد جهانی که شکننده مانده است، تصمیم درستی بگیرد.

نفتی ها /مدیر آژانس بین‌المللی انرژی از اوپک خواست در نشست آتی خود برای اقتصاد جهانی که شکننده مانده است، تصمیم درستی بگیرد.

فاتح بیرول، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی در حاشیه یک کنفرانس انرژی در اسلو به  گفت: این تصمیم بر عهده کشورهای عضو اوپک است که هفته آینده برای مذاکره درباره سطح تولید نفت دیدار خواهند کرد اما آنچه می‌بینم این است که روی اوپک و روسیه در نتیجه رشد قوی عرضه غیراوپک شامل آمریکا، برزیل، نروژ، گویان و سایرین، فشار شدیدی وجود دارد. وی در ادامه افزود: نفت زیادی در بازارها وجود دارد و من امیدوارم کشورهای اوپک برای خودشان و برای اقتصاد جهانی که هنوز بسیار شکننده است، تصمیم درستی بگیرند.

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد عرضه نفت در نتیجه کندی تقاضا به دلیل رشد اقتصادی ضعیف‌تر به خصوص در چین، فراوان بماند. وی درباره آمریکا هم پیش بینی کرد رشد تولید نفت شیل این کشور به دلیل مشکلات مالی برخی از تولیدکنندگان، نسبت به سطح انفجاری سال‌های پیش، آهسته شود. با این حال عمده رشد تولید نفت در سال‌های پیش رو از سوی آمریکا خواهد بود.

تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک معروف به گروه اوپک پلاس از اول ژانویه امسال با هدف تقویت قیمت‌ها پیمانی برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز را به اجرا گذاشته‌اند که قرار است تا مارس سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کند. به گفته منابع آگاه، با حمایت روسیه از تلاش عربستان سعودی برای تثبیت قیمت‌های نفت، اوپک و متحدانش احتمالا در دیدار ماه آینده خود توافق کاهش تولید را تا اواسط سال ۲۰۲۰ تمدید خواهند کرد.

یک منبع آگاه اوپک اظهار کرد کمیته فنی مشترک اوپک که وضعیت بازار نفت را بازبینی می‌کند، قرار است بعدازظهر روز سوم دسامبر (۱۲ آذر) در وین دیدار کند.

کشورهای عضو اوپک روز پنجم دسامبر (۱۴ آذر) در مقر این گروه در وین دیدار خواهند کرد و روز بعد با سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه برای هماهنگی سیاست تولید خود دیدار می‌کنند.

رویترز

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27169

کلیدواژه

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی از اوپک

فاتح بیرول

اسلو

رویترز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها