نفت / شناسه خبر: 27149 / تاریخ انتشار : 1398/9/4 15:18
|

مرهم اوپک بازار نفت را درمان می‌کند؟

نفت این روزها اوضاع نابسامانی را تجربه می‌کند از یک سو با محدودیت عرضه روبه روست و از سوی دیگرهم کارشناسان حوزه نفت آینده چندان روشنی را برای بهای آن پیش‌بینی نمی‌کنند و به نظر می‌رسد...

نفتی ها نفت این روزها اوضاع نابسامانی را تجربه می‌کند از  یک سو با محدودیت عرضه روبه روست و از سوی دیگرهم کارشناسان حوزه نفت آینده چندان روشنی را برای بهای آن پیش بینی نمی‌کنند و به نظر می‌رسد تنها کور سوی امید این روزهایش اوپک است.

این در حالی است که، به عقیده بسیاری از کارشناسان، اگر اوپک در طرحش برای تقویت قیمت نفت شکست بخورد، دنیا در سال آینده با سناریوی قیمت پایین نفت مواجه خواهد بود.
در واقع بیشتر نگرانی این کارشناسان عدم تعهد اعضای اوپک به قرارداد کاهش تولید خود است، که البته زمزمه های کارشنی کشورهای نظیر روسیه هم به گوش میرسد .
 به نقل از  رویترز، سه منبع اعلام کردند که بعید به نظر می‌آید روسیه در هفتمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک ( ۱۶ آذر ماه سال جاری) با تعمیق کاهش عرضه نفت موافقت کند و می‌گویند  روسیه گفته قادر به کاهش تولید داوطلبانه نفت در ماه‌های سرد زمستان به‌ویژه در غرب سیبری، محلی که بیشتر دکل‌های حفاری‌اش در آنجا مستقر شده و  دو سوم نفت این کشور از آنجا برداشت می‌شود، نیست..
حال قرار است وزیران نفت و انرژی اوپک برای شرکت در صدوهفتادوهفتمین نشست عادی این سازمان و آخرین نشست سال ۲۰۱۹ خود پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه) در دبیرخانه دائمی این سازمان در وین گرد هم می‌آیند، همچنین هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) در مقر دائمی این سازمان برگزار می‌شود.
نگاه‌ها به تصمیم اوپک پلاس در رابطه با آینده توافق کاهش تولید دوخته شده و کشورهای حاضر در توافق کاهش تولید بار سنگینی به جهت حفظ تعادل بازار نفت بر دوش خود احساس می‌کنند. سنگینی این بار با نزدیک شدن به موعد برگزاری نشست رسمی ۱۳۷ اوپک در وین بیش از پیش احساس می‌شود و حدس و گمان‌ها پیراموان تصمیم احتمالی اوپک نیز بیشتر می‌شود حال باید دید کشتی متلاطم بازار نفت سرانجام بر ساحل آرام خواهد رسید یا خیر.
 

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27149

کلیدواژه

اوپک

تصمیم اوپک قیمت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها