نفت / شناسه خبر: 16500 / تاریخ انتشار : 1398/6/12 11:04
|

عربستان قیمت نفت خام سبک را برای آسیا افزایش می دهد

انتظار می رود عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، قیمت نفت خام سبکی را که به آسیا می فروشد، در اکتبر افزایش دهد.

نفتی ها / به نقل از رویترز ، انتظار می رود عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت جهان،  قیمت نفت خام سبکی را که به آسیا می فروشد، در اکتبر افزایش دهد.

 طبق نظر پنج تا از شش شرکت کننده ای که در نظرسنجی رویترز حضور داشته اند، انتظار می‌رود قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عربستان در اکتبر ۴۰ تا ۵۰ سنت در هر بشکه افزایش یابد.

 قیمت رسمی نفت خام فوق سبک عربستان ممکن است حدود یک دلار در هر بشکه افزایش یابد.

 حاشیه سود پالایشگاه های آسیا برای میعانات متوسط در ماه گذشته تقویت شد و از قیمت درجات سبک تر نفت که بیشتر این محصولات از آن تولید می‌شوند، حمایت کرد.

 ولی حاشیه های سود متغیر نفت سوخت سولفور بالا، پیش بینی قیمت نفت خام متوسط و سنگین عربستان را برای خریداران سخت کرده است.

 ۵ تا از ۶ شرکت کننده در این نظرسنجی انتظار دارند قیمت نفت سنگین عربستان کاهش یابد ولی  مقدار این کاهش از ۱۰ سنت تا یک دلار متفاوت بوده است. یکی از شرکت‌کنندگان انتظار افزایش ۴۰ سنتی قیمت را دارد.

 قیمت رسمی نفت خام عربستان معمولاً پنجم هر ماه منتشر می شود و محدوده قیمت را برای نفت ایران، کویت و عراق مشخص میکند و  بیش از ۱۲ میلیون بشکه نفت در روز را برای آسیا تحت تاثیر قرار می دهد.

 شرکت نفت دولتی آرامکوی عربستان قیمت نفت را بر اساس توصیه های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفتش طی ماه گذشته بر اساس قیمت تولید و محصول محاسبه می کند.

تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/16500

کلیدواژه

قیمت نفت خام سبک

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها