نفت / شناسه خبر: 16065 / تاریخ انتشار : 1398/4/22 18:17
|

نامه جمعی از کارشناسان صنعت نفت اعتبار و دلایل محکمه پسند ندارد

وزارت نفت در واکنش به خبر «نامه سرگشاده جمعی از دانشگاهیان و کارشناسان صنعت خطاب به سران قوا» اعلام کرد این نامه نه تنها دلایل محکمه پسند در نقد عملکرد مدیریت صنعت نفت ندارد بلکه راهکارهای کارشناسی ..

نفتی ها /وزارت نفت در واکنش به خبر «نامه سرگشاده جمعی از دانشگاهیان و کارشناسان صنعت خطاب به سران قوا» اعلام کرد این نامه نه تنها دلایل محکمه پسند در نقد عملکرد مدیریت صنعت نفت ندارد بلکه راهکارهای کارشناسی برای برون رفت از مشکلات نیز ارائه نشده که نشان از بی‌اعتباری این متن است.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با انتشار این توضیحات افزود: مروری گذرا بر این متن پیش از هر موضوعی ماهیت و به‌عبارت دقیق‌تر سوءاستفاده دست‌اندرکاران سیاسی و رسانه‌ای آن از عنوان دانشگاهیان و کارشناسان صنعت نفت و همچنین سران قوا برای جریان‌سازی منفی علیه مدیریت وزارت نفت را نشان می‌دهد؛ زیرا متن و محتوای سراسر توهین‌آمیز نامه فوق با منش، رفتار و گفتار بدنه دانشگاهی و کارشناسی صنعت نفت هیچ‌گونه تطابق و سنخیتی ندارد.

در این توضیحات تاکید شده است: تهیه و منتشرکنندگان این متن آن‌قدر درگیر ذهنیات سیاسی و جناحی خود بوده که فراموش کرده‌اند حداقل بدیهیات اولیه و در نگارش متنی که می‌خواهد به نام دانشگاهیان و کارشناسان منتشر شود را رعایت کنند و به گونه‌ای متن را به نگارش درآوردند که درک سوءاستفاده از این عناوین برای دنبال کردن منافع سیاسی خود برای حتی افراد عادی در ابتدای امر سخت باشد.

در ادامه توضیحات همچنین آمده است: استفاده از واژه‌ها و عبارت‌های توهین‌آمیز و بی‌اعتباری همچون «بی‌تدبیری»، «ندانم‌کاری»، «افراد ناموزون»، «جوان ناپخته» و «دیکتاتور» در متن نامه نه‌تنها هیچ سنخیتی با ادبیات و گفتار جامعه دانشگاهی و کارشناسی ندارد، بلکه به طرز ساده‌ای اهداف و نیات جریانی که با ناشی‌گری از نام قشر فهیم و قابل احترام دانشگاهی و کارشناسی صنعت نفت سوءاستفاده کرده‌اند را نشان می‌دهد.

در این جوابیه وزارت نفت تجربه ثابت کرده است که جامعه دانشگاهی و بدنه کارشناسی کشور به‌طور عام و صنعت نفت به‌طور خاص همواره با استدلال و منطق در موارد مورد نیاز و ضروری به نقد برنامه‌ها، سیاست‌ها و عملکردها پرداخته و به دور از هوچی‌گری، سیاسی‌کاری و اغواگری، راهکارها و روش‌های خود را برای برون‌رفت از شرایط سخت و مشکلات مطرح می‌کنند.

همچنین در ادامه این توضیحات تاکید شده است: تهیه‌کنندگان نامه مجعول فوق که فاقد هر گونه نام و نشانی است. به صورت ناشیانه و با توسل به شیوه‌های سیاسی، تکراری و کلیشه‌ای که جریان ضد نفت را ماه‌های اخیر برای تخریب صنعت نفت در پیش گرفته، بدون هرگونه استدلال و دلایل محکمه‌پسند در نقد عملکرد مدیریت صنعت نفت و بدون کمترین اشاره به راهکارهای کارشناسی و منطقی برای برون‌رفت از مشکلات ادعایی، درخواست برکناری وزیر نفت را مطرح کرده‌اند که این نیز خود از بی‌اعتباری متن یادشده حکایت دارد.

در پایان این جوابیه آمده است: واقعیت این است که جریان سیاسی پشت این متن که از فعالیت گسترده سیاسی و رسانه‌ای خود در هفته‌های اخیر علیه وزیر نفت در حوزه‌های مختلف، دستاوردی نداشتند و حرکت آنها نیز در افکار عمومی و نهادهای حاکمیتی با اقبالی روبه‌رو نشده است، این‌بار تلاش کرده‌اند با پنهان شدن پشت عناوینی مانند دانشگاهی و کارشناس، به‌زعم خود جبهه جدیدی را بگشایند تا شاید به مقصود برسند.

به گزارش ایرنا، هجدهم تیرماه عده‌ای از کارشناسان، کارکنان و دانشگاهیان صنعت نفت نسبت به عملکرد مسئولان ارشد وزارت نفت انتقاداتی را در قالب نامه‌ای سرگشاده خطاب به روسای قوای سه گانه منتشر کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: «آنچه بیش از تحریم‌های ظالمانه استکبار این صنعت را در بلاتکلیفی و عدم پویائی قرار داده است بی تدبیری مدیریت کلان اجرایی و شخص وزیر فعلی می‌باشد که بلادرنگ می‌بایست برای جابجایی وی اقدامی عاجل کرد. او که حتی سرباز این جبهه هم به حساب نمی‌آید (چه رسد به ژنرال آن) با روش‌های سنتی بر باور غلطی از ندانم کاری و ارائه روش‌های نخ نمایی که جزء پیچیده نمودن فضاء فعلی و آینده این صنعت نتیجه‌ای نداشته است، با بکارگیری افراد ناموزون و یا جوان ناپخته (نه نخبه) که غالباً هم از طیف‌ها و باند و دانشجویان خود محسوب می‌شوند، و با روحیه دیکتاتوری و نیز استخدام قابل تأمل سیاسیونی چون نمایندگان ادوار قبل و فعلی مجلس شورای اسلامی که هیچ‌گونه آگاهی بر امور فنی مهندسی و تخصصی نفت نداشته‌اند و با انجام فعالیت‌های صوری و مصاحبه‌های شعاری که نتیجه‌ای در پویایی وزارت نفت و زندگی مردم مشاهده نمی‌گردد در تضعیف هرچه بیشتر نهادهای تصمیم گیری این وزارت استراتژیک اقدام نموده است.»

ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/16065

کلیدواژه

نامه سرگشاده جمعی از دانشگاهیان و کارشناسان صنعت خطاب به سران قوا

وزارت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها