نفت / شناسه خبر: 159080 / تاریخ انتشار : 1402/12/15 08:14
|

گزارش دوم و مستند، این بار به درخواست برخی از کارکنان نفت مناطق مرکزی: انتصابات کلیدی بدون توجه به توانمندی افراد!

رپی گزارش‌های دو هفته گذشته "نفتی‌ها" درخصوص انتصابات بدون ضابطه شرکت نفت مناطق مرکزی، برخی از کارکنان این شرکت در تماس با خبرنگاران ما تاکید کردند که تعداد انتصابات عجیب و غریب مدیران بیش از آن چیزی

نفتی ها /درپی گزارش‌های دو هفته گذشته "نفتی‌ها" درخصوص انتصابات بدون ضابطه شرکت نفت مناطق مرکزی، برخی از کارکنان این شرکت در تماس با خبرنگاران ما تاکید کردند که تعداد انتصابات عجیب و غریب مدیران بیش از آن چیزی است که در گزارش‌های ما درج گردیده که "نفتی‌ها" با این پاسخ که امکان انتشار تمام آنان نیست و تنها در یک گزارش به چند مورد پرداخته شده؛ سعی بر توضیح سیاست خود داشت. با این حال چند تن از مدیرانی که مورد تاکید برخی از کارکنان این شرکت بود به درخواست آنان منتشر می‌گردد تا در تاریخ مدیریت این شرکت، مشخصات این افراد و نحوه انتصابشان که بی‌ضابطه بودن آن کاملا مشهود است ثبت گردد.
در مورد نخست، سال گذشته فردی با پایۀ شخصی ۱۴ و یازده سال سابقه که در برابر سمت "کارشناس روشها و طرحها" اشتغال داشته‌، بعنوان "سرپرست مدیریت تدارکات و عملیات کالای شرکت نفت مرکزی" با پایۀ سازمانی C منصوب شده در حالیکه چهار نفر از رؤساء این مدیریت مهم و کلیدی در برابر سمت‌هایی با پایۀ A مشغول به کار هستند و سه نفر از این چهار نفر با جذب ممتازی و رتبۀ شخصی A سیم گرید هستند و نفر چهارم هم سال آینده سیم گرید می‌شود و همچنین ۲ تن از این افراد حدود ۲۰ سال سابقۀ کاری منطبق دارند! نکتۀ قابل توجه اینست که به جهت رزومه‌سازی و اقناع اذهان عموم و احتمالاً ممکن نبودن انتصاب سرپرست فعلی مذکور بر روی سمت مدیر تدارکات و عملیات کالا در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ سمت مسئول کالای طرحها (A) به تاریخ ۱۶ ماه قبل برای ایشان جاری شده است.این آمار از این جهت عنوان گردید که برای مخاطبین رویکرد انتصاباتی مسئولین این شرکت بیشتر نمایان شود.
در موردی دیگر فردی با یازده سال سابقۀ کار و رتبه شخصی ۱۴ و فوق لیسانس مهندسی اکتشاف نفت و سوابق‌کاری مهندس ناظر حفاری بعنوان "سرپرست بازرسی و رسیدگی به شکایات نفت مرکزی" با رتبۀ A منصوب شده است. این مورد نیز از این لحاظ مطرح گردید که بدلیل اهمیت بالای این جایگاه درمقام رسیدگی به تخلفات و شکایات کارکنان؛ شایسته است که دست‌کم در چنین پُست‌هایی قواعد و مقررات انتصابات نظیر اختلاف رتبۀ مجاز، سوابق کاری و تحصیلات مرتبط درنظر گرفته شود.
در انتصابی دیگر، فردی با تحصیلات مهندسی‌شیمی و مهندسی‌صنایع(ایمنی‌صنعتی) و پایۀ شخصی A بر روی سمت "مدیر منابع انسانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق" با رتبۀ سازمانی A منتصب شده در حالیکه تمام ۲۰ سال سابقۀ کاری وی در واحدهای عملیات بهره‌برداری و ایمنی و آتش نشانی بوده است! اما نکتۀ قابل تأمل اینجاست که در شرایطی ایشان برای تصدی این پُست مهم و حساس انتخاب شده که رؤساء ادارات این مجموعه با سوابق کاری و تحصیلات منطبق سالها در این حوزه فعالیت داشته‌اند و در برابر سمت‌هایی با رتبه ۱۶ و ۱۷ سیم گرید و بعضاً چندین معادل ریالی دریافت کرده‌اند! و اما در اینجا این پرسش مطرح می‌شود که چه لزومی داشته فردی با پایۀ شخصی همتراز با رتبۀ سمت و سوابق و تحصیلات غیرمرتبط برای دومین بار تغییر رستۀ شغلی بدهد و مدیر منابع انسانی بشود؟ شاید مدیریت منابع انسانی آن‌قدر دست‌کم گرفته شده که هر فردی با هر تخصص و تحصیلاتی می‌تواند بر آن تکیه دهد؟
در پایان با توجه به موارد بررسی شده فوق و گزارش‌های قبلی می‌توان گفت که در برخی از انتصابات رده بالا و مدیریتی این شرکت با توجه به تماس‌های تلفنی و توضیحات کارشناسان این شرکت و مستندات موجود در دفتر "نفتی‌ها"؛ اصول شایسته سالاری و ضابطه‌مندی، اگر جایگاه خود را از دست نداده باشد بسیار کم رنگ شده است و ادامۀ این روند باعث کاهش انگیزه و بوجود آمدن احساس تبعیض در بین کارکنان می‌شود.

توضیح:

اطلاعات ذکر شده در موارد فوق مربوط به تاریخ صدور احکام ابلاغی بوده و چنانچه برای این افراد انتصابی غیر از سمت‌های ذکر شده در این احکام و پس از آن (به تاریخ گذشته) انجام شده به مثابه رزومه سازی و در جهت کاهش خطاهای انتصاباتی است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/159080

کلیدواژه

نفت مناطق مرکزی

اخبار مرتبط

نظرات شما

2 نظر
Binam / 1402/12/15 - 21:59
یه نگاهی هم به رزومه مدیر پژوهش مناطق نفتخیز جنوب بندازین. ببینید کی استخدام شده
rateup 1
 ratedown 1
ایرانی / 1402/12/15 - 18:37
ازاین تخلفات در وزارت نفت بسیار است وهمه وابسته به گروههای دوگانه مملکت هستند
rateup 1
 ratedown 1

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها