نفت / شناسه خبر: 159017 / تاریخ انتشار : 1402/12/7 11:19
|

استقبال بازرگانان پاکستانی از تصویب فاز اول خط لوله گاز ایران- پاکستان

رئیس هیات بازرگانان فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) از تصویب کار روی فاز اول پروژه خط لوله گاز ایران-پاکستان در داخل مرزهای این کشور توسط هیات دولت، قدردانی...

نفتی ها /رئیس هیات بازرگانان فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) از تصویب کار روی فاز اول پروژه خط لوله گاز ایران-پاکستان در داخل مرزهای این کشور توسط هیات دولت، قدردانی و ابراز امیدواری کرد این پروژه با سرعت پیش برود زیرا یک انقلاب صنعتی را در پاکستان به همراه خواهد آورد.

پایگاه خبری پاکستان آبزرور نوشت: میان‌آنجوم‌نیسار، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد بازرگانان، پیش از این، دولت را برای تهیه منابع انرژی مورد نیاز از هر منبعی که برای رفع کمبود فزاینده گاز مناسب است، تحت فشار قرار داده‌ بودند.

به گفته میان‌آنجوم‌نیسار، پروژه خط لوله گاز ایران-پاکستان در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و به دلیل تحریم‌های طولانی مدت آمریکا علیه ایران، چندین مهلت را از دست داده است.

طبق گزارش‌ها، با نزدیک شدن به مهلت تعیین شده در سال میلادی جاری، پاکستان تلاش کرده است با تهران مذاکره کند تا از جریمه هنگفت ۲۰ میلیارد دلاری به دلیل عدم اجرای تعهدات خود در این توافق اجتناب کند. همچنین، سال میلادی گذشته، دولت پاکستان با واشنگتن تماس گرفت و خواستار راه‌حلی برای این وضعیت سردرگم کننده طولانی مدت شد، اما پاسخی دریافت نکرد.

این مدیر پاکستانی گفت: ما متقاعد شدیم که منبع ایرانی، از نظر مالی و همچنین از نظر نزدیکی، امکان‌پذیرترین منبع است. وی با بیان این که خط لوله گاز ایران-پاکستان در خدمت منافع ملی پاکستان بوده و در کاهش مسائل انرژی کمک زیادی خواهد کرد، تصریح کرد: تکمیل زودهنگام این پروژه بزرگ که اهمیت ملی دارد، لطف بزرگی به جامعه تجاری خواهد بود، زیرا بقای آن در حال حاضر، در خطر است. موجود بودن گاز همچنین به دولت در دستیابی به اهداف اقتصادی کمک خواهد کرد./ایسنا

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/159017

کلیدواژه

خط لوله گاز ایران- پاکستان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها