نفت / شناسه خبر: 158966 / تاریخ انتشار : 1402/12/1 16:23
|

اعلام بی‌نیازی اروپایی‌ها به گاز روسی!

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در نشست کارگروه پارلمان اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه دیگر نیازی به تمدید قرارداد ترانزیت گاز روسیه از خاک اوکراین ندارد...

نفتی ها /کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در نشست کارگروه پارلمان اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه دیگر نیازی به تمدید قرارداد ترانزیت گاز روسیه از خاک اوکراین ندارد, در واقع گفته می‌شود تجزیه‌‌‌‌‌وتحلیل اتحادیه اروپا نشان داده کشورهایی که از این مسیر ترانزیتی گاز دریافت می‌کنند شامل اتریش، ایتالیا و اسلواکی می‌توانند با منابع جایگزین نیاز خود را تامین کنند.

پس از آنکه روسیه تحویل گاز به اروپا را از زمان تهاجم خود به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ کاهش داد. بر اساس گزارش موسسه S&P Global Commodity Insights، اروپا سالانه حدود ۱۲‌میلیارد مترمکعب گاز از مسیر ترانزیتی اوکراین دریافت می‌کند. روسیه پیش از آغاز تنش‌ها با اوکراین، سالانه ۱۵۵‌میلیارد مترمکعب گاز به اروپا عرضه می‌کرد.

افزون بر این تحلیلگران گفته‌‌‌‌‌اند هر چند پایان قرارداد ترانزیت اوکراین می‌تواند قیمت گاز اروپا را اندکی افزایش دهد، اما امنیت کلی انرژی اروپا را به‌خطر نمی‌‌‌‌‌اندازد زیرا کشورهای اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری زیادی در بخش گاز طبیعی مایع‌‌‌‌‌شده (ال‌‌‌‌‌ان‌‌‌‌‌جی) و انرژی‌های تجدیدپذیر برای جایگزینی عرضه از مسکو انجام داده‌ا

این موضوع اما می‌تواند یک جنبه دیگر داشته باشد، که حالا با کاهش صادارت گاز روسی به غرب ایا روس‍ها به سراغ مشتریان گاز ایران خواهند رفت؟ برای مثال ترکیه، ترکمنستان که خود از مشتریان گاز ایرانی  هستند حالا کدام بازار را انتخاب خواهند کرد!ضمن این که بارها روسیه باری فروش گاز ارازن به ترکیه اعلام آمادگی نموده است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/158966

کلیدواژه

گاز روسی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها