نفت / شناسه خبر: 158958 / تاریخ انتشار : 1402/11/30 20:43
|

رشد دانش‌بنیان‌ها در صنعت نفت دولت سیزدهم/ حجم قراردادها به ۷۲۰۰ میلیارد تومان رسید

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت گفت: مبنای فعالیت بخش مهندسی شرکت نفت در دولت سیزدهم حمایت از تولید است، چنانچه شرکت‌های دانش بنیان طرف قرارداد این وزارتخانه از ۱۵۰ به ۶۶۶ شرکت...

نفتی ها /مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت گفت: مبنای فعالیت بخش مهندسی شرکت نفت در دولت سیزدهم حمایت از تولید است، چنانچه شرکت‌های دانش بنیان طرف قرارداد این وزارتخانه از ۱۵۰ به ۶۶۶ شرکت و مبلغ قراردادی آنها نیز به ۳۸۶ میلیون دلار یا هفت‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

«غلامرضا خوانساری» با اشاره افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خریدهای خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: شایان ذکر است که ۸۵ درصد از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشورهای مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فراسرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمس» ۲ پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی، عراق هم منتظر خبرهای خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم./ایرنا

 

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/158958

کلیدواژه

صنعت نفت

آخرین اخبار صنعت نفت

اخبار روزانه صنعت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها