نفت / شناسه خبر: 15863 / تاریخ انتشار : 1398/3/29 14:49
|

۲.۴ میلیارد ریال یارانه تبدیل سوخت به هر واحد تولیدی پرداخت می‌شود

چند ماه قبل بود که «ابوالفضل ابوترابی» نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی از اختلاف نظر زنگنه و ظریف در حوزه دیپلماسی خارجی خبر داده بود و گفته بود که وزیر خارجه منتقد کم‌کاری وزیر نفت در این زمینه

نفتی ها /محمود آستانه روز چهارشنبه در جلسه توسعه گازرسانی به روستاهای آذربایجان غربی افزود: اولویت اصلی وزارت نفت در استان در سال جاری تبدیل سوخت واحدهای تولیدی و صنعتی با مصرف بیش از یک میلیون لیتر در سال است.

وی اظهار داشت: اعتبارات لازم برای تخصیص منابع برای تبدیل سوخت مصرفی واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خانگی انجام شده است.

وی با اشاره به مفاد مصوبه شورای اقتصاد و طرح‌های بند «ق» تبصره ۲ بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور اضافه کرد: وزارت نفت براساس این قانون اجازه دارد برای هر واحد تولیدی تا سقف ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال یارانه برای تبدیل سوخت مایع به گاز طبیعی را با دارا بودن شرایط قانونی تعیین شده پرداخت کند و از محل فروش میزان سوخت مایع صرفه جویی شده منابع تخصیص یارانه آن واحد تولیدی یا مصرف کننده عمده را تامین کند.

مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرح‌های گازرسانی بیع متقابل گفت: هدف اصلی از تشکیل این جلسات در سطح استان‌ها جمع بندی گزارشات مربوط به موانع و مشکلات مرتبط با گازرسانی و ارائه گزارش به وزیر نفت و برنامه ریزی و پیگیری در جهت رفع موانع و توسعه گازرسانی در بخش‌های مختلف است.

آستانه در این جلسه با تاکید بر برگزاری منظم و مدون کمیته گاز رسانی متشکل از مدیران شرکت گاز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان های مرتبط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و مدیران حوزه اقتصادی استانداری آذربایجان غربی افزود: در این جلسات مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف گازرسانی استخراج و تصمیم گیری و پیگیری شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه نیز در این جلسه گفت: میزان مصرف نفت سفید در سال ۱۳۹۷ در منطقه در مقایسه با سال پیش از آن بالغ بر ۲۰ درصد کاهش یافت.

احمد مجرد افزود: توسعه گازرسانی و بازنگری و شمارش خانه به خانه مصرف کنندگان نفت سفید در سطح منطقه از دلایل مهم کاهش مصرف نفت سفید در استان بود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه که به میزبانی شرکت گاز آذربایجان غربی و با حضور مشاور وزیر نفت، نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت گاز، مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مناطق ارومیه و میاندوآب و نمایندگان سازمان های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد موانع، مشکلات و راهکارهای گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی و شهرها و روستاهای فاقد گاز استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/15863

کلیدواژه

ابوالفضل ابوترابی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها