نفت / شناسه خبر: 148953 / تاریخ انتشار : 1402/11/30 07:57
|

تفاوت فورکست امسال نفت مناطق مرکزی با سال گذشته/ پارسال با رقص و پایکوبی امسال با ویدیوکنفرانس؟

درحالیکه این روزها جلسات پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها (فورکست) شرکت نفت مناطق مرکزی به صورت ویدیوکنفرانس درحال برگزاری است؛ همین کار فنی، بانشستی درسال گذشته همراه ریخت ...

نفتی ها /درحالیکه این روزها جلسات پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها (فورکست) شرکت نفت مناطق مرکزی به صورت ویدیوکنفرانس درحال برگزاری است؛ همین کار فنی، بانشستی درسال گذشته همراه ریخت و پاش فراوان مالی ازسوی مسوولان این شرکت انجام شد که برخی از اقلام این بریزو بپاش‌ها حائز اهمیت است؛ به عنوان مثال در این نشست سه روزه در کرمانشاه که سال گذشته برگزار شد حدود ۲ میلیارد تومان هزینه هتل و تفریحات مدیران مهمان پرداخت گردیده درحالیکه همانند امسال این امکان وجود داشته که این جلسه به صورت ویدیو کنفرانس برگزارگردد. سوال اما اینجاست که چه شخصی باید جوابگوی چنین هزینه‌های غیرضروری باشد؟اگرچه باید یاداورشد که مبلغ فوق تنها مستندات هزینه‌هایی است که در اختیار "نفتی‌ها" قرار گرفته و گویا هزینه این نشست بیش از ۲ برابر رقم مطرح شده دراین گزارش عنوان شده است.
طبق گزارش‌های ارسالی به دفتر"نفتی‌ها"؛ سال گذشته دراین نشست علاوه بر تعداد کثیری از کارکنان شرکت میزبان، حدود ۱۴۰ نفر از ستاد نفت مرکزی و سایر شرکت‌های تابعه دعوت شده بودند.
و اما این تمام ماجرا نیست؛ موضوع ناخوشایندی که موجب رنجش خاطر می‌شود ریخت و پاش از بیت المال و اقلام مخارجی است که صورت گرفته؛ بعنوان مثال اجارۀ یکی از اماکن توریستی و تفریحی شهر و دعوت از خواننده و گروه رقص محلی، رزرو استخر اختصاصی برای مدعوین، اجاره ۹ دستگاه اتوبوس برای مسیرکوتاه فرودگاه تا هتل، تهیه مستند و عکس و فیلم از برگزاری جلسه، سرویس چای و شربت و کیک و بستنی و باقلوا، آجیل و تخمه، خرید کارت هدیه، خرید کفش گیوه و لباس زیر و.. بعلاوه سایر هزینه‌های اقامت و پذیرایی در هتل که شنیده شده مبالغ قابل توجهی بابت پذیرایی‌های تشریفاتی شامل سرو انواع آبمیوه و قهوه در هتل صرف شده که در مجموع تأمین مخارج این سورچرانی‌های لاکچری از جیب مردم آن هم در این شرایط سخت اقتصادی و در این دولت که شعار ساده زیستی و حمایت از محرومان دارد جای بسی تأمل دارد. از طرفی با این تفاسیر این پرسش در اذهان متبادر می شود که با این حجم تفریحات و تنقلات مصرفی آیا فرصتی برای پرداختن به تولید هم برای این مدیران مانده است؟سوال مهمتر آنکه درنشست تخصصی تولید دعوت از خواننده و گروه رقص محلی کجای موضوع بوده است؟
"در پایان لیست بخشی از مخارج مورد اشاره ذکر می‌گردد با این توضیح که اسناد مالی تمامی این موارد در دفتر "نفتی‌ها" محفوظ و درصورت تکذیب توسط شرکت نفت مناطق مرکزی کلیۀ اسناد با جزئیات منتشر خواهد شد."

توضیحات: "نفتی‌ها" به هیچ وجه مخالف برگزاری مناسبت‌های نفتی و نشست‌های ضروری مدیران هرچند با صرف هزینه نیست اما نکته حائزاهمیت در انتشار این گزارش، غیرضروری بودن نشست به صورت حضوری و تعداد بالای مهمانان حاضردر این رویداد است؛آنهم در شرایطی که مدیران فعلی نفت به شدت بر صرفه جویی و بحث صیانت از بیت المال اصرار دارند!
 

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/148953

کلیدواژه

نفت مناطق مرکزی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها