نفت / شناسه خبر: 148878 / تاریخ انتشار : 1402/11/18 19:20
|

آمادگی تولید نیروگاه‌های ایران بالاتر از میانگین جهانی است

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با تاکید بر اینکه ۹۴ درصد تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، گفت: میزان تولید انرژی سالانه این واحدها با رشد ۳۳ برابری نسبت...

نفتی ها /معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با تاکید بر اینکه ۹۴ درصد تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، گفت: میزان تولید انرژی سالانه این واحدها با رشد ۳۳ برابری نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به ۳۳۸ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.

ناصر اسکندری، معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی اظهار داشت: نیروگاه‌های حرارتی کشور در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم با تولید 830 میلیون مگاوات ساعت انرژی نقش مهمی در تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور بر عهده داشته‌اند.

وی ادامه داد: طی این مدت در کنار ساخت واحدهای جدید نیروگاهی، با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، توان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی موجود از طریق افزایش توان عملی و نامی نیروگاه‌های گازی و رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری بالغ بر دو هزار مگاوات افزایش یافته است.

اسکندری اضافه کرد: در کنار بهره‌برداری از واحدهای جدید نیروگاهی، تعمیرات به موقع و باکیفیت واحدهای موجود نیز برای تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا در طول دولت سیزدهم به منظور افزایش آمادگی واحدهای تولید برق حرارتی در دوره اوج بار بیش از 245 هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاهی انجام شده است. همین امر موجب شده است که در این بازه زمانی شاهد آمادگی حداکثری نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق مورد نیاز مشترکان باشیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی تاکید کرد: از سوی دیگر انجام مناسب این اقدامات موجب شده است تا ضریب آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی کشورمان به 99 درصد افزایش یاید. این رقم در حالی است که ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در آمارهای جهانی حدود 95 درصد است.

وی افزود: در حال حاضر 623 واحد تولید برق حرارتی در 141 نیروگاه وظیفه تولید 94 درصد برق مورد نیاز کشور را بر عهده دارند و میزان تولید انرژی سالانه این واحدها نیز با رشد 33 برابری نسبت به ابتدای انقلاب به 338 میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/148878

کلیدواژه

مادرتخصصی برق حرارتی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها