نفت / شناسه خبر: 148858 / تاریخ انتشار : 1402/11/17 14:33
|

افزایش ۸.۵ میلیون مترمکعبی تولید گاز با افتتاح خط لوله فاز ۱۶

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به افتتاح خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی، گفت: تولید گاز از فاز ۱۶ به دلیل مشکلات خط لوله قدیم ۲۸ درصد کاهش یافته بود که در دولت سیزدهم خط لوله جدید را جایگزین کردیم .

نفتی ها /مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به افتتاح خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی، گفت: تولید گاز از فاز ۱۶ به دلیل مشکلات خط لوله قدیم ۲۸ درصد کاهش یافته بود که در دولت سیزدهم خط لوله جدید را جایگزین کردیم و تولید پایدار از این فاز به ۲۸.۵ میلیون مترمکعب در روز رسید.

محمدحسین متجلی در مراسم افتتاح خط لوله فاز ۱۶ میدان گازی پارس جنوبی، اظهار داشت: به دلیل مشکلات خط لوله فاز ۱۶ قدیم، تولید گاز از این میدان، ۲۸ درصد کاهش بافته بود.

وی افزود: در دولت سیزدهم خط لوله جدید را با پیکان کاری شرکت تاسیسات دریایی انجام دادیم و شاخصه‌ی مهم این خط لوله ۱۱۰ کیلومتر خط لوله دریایی و ۵ کیلومتر خط لوله خشکی است.

متجلی ادامه داد: در این پروژه ۲۹ فروند شناور عملیات داشتند و شناورهای دریایی از نوع نیکی بدون لنگر بوده است و یکی از مهم‌ترین نکات این پروژه، اتصال خط لوله جدید دریایی به خط لوله خشکی قدیم بود که توانستیم با همکاری بهره‌بردار این کار را به خوبی انجام دهیم و در ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ به تولید زودهنگام برسیم که با این کار تولید پایدار از سکوی فاز ۱۶ به ۲۸.۵ میلیون مترمکعب در روز رسید./ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/148858

کلیدواژه

خط لوله فاز ۱۶

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها