نفت / شناسه خبر: 148846 / تاریخ انتشار : 1402/11/16 14:33
|

پیشرفت احداث فاز دوم پالایشگاه ایلام به ۸۰ درصد رسید

مجری طرح‌های پالایش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: با راه‌اندازی پروژه فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام، ۵۰ درصد به ظرفیت این مجتمع پالایشی غرب کشور افزوده می‌شود.

نفتی ها /به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ابراهیم اصالتی مجری طرح‌های پالایش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به روند پیشرفت احداث فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام، گفت: پروژه احداث فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام که در واقع توسعه فاز نخست این پالایشگاه است، ظرفیت کنونی پالایشی این مجتمع را که اکنون ۸/۶ میلیون مترمکعب در روز است به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

اصالتی این پروژه راهبردی را به ۵ بخش تقسیم کرد و افزود: این پروژه شامل احداث واحدهای تثبیت میعانات گازی، شیرین‌سازی گاز، فشار افزایی (که در دل پالایشگاه اول قرار دارد)، بازیافت گوگرد و دی گسینگ می‌شود و پیشرفت کلی پروژه حدود ۸۰ درصد است و انشاالله پروژه را در فازهای مختلف تا مرداد سال آینده به اتمام خواهیم رساند.

وی در خصوص برنامه‌ریزی انجام شده در این پروژه بیان کرد: برنامه به این صورت است که ما واحد ۱۰۰ که همان واحد میعانات است در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهیم رساند. در اسفندماه واحد ۲۰۰ که واحد شیرین سازی گاز است و واحد فشار افزایی در اردیبهشت ۱۴۰۳ و نهایتاً واحد بازیافت گوگرد و دی گسینگ در مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایجاد اشتغال برای نیروهای متخصص بومی

مجری طرح‌های پالایش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی بومی در این پروژه ملی گفت: در حدود ۶۰۰ نفر نیروی مشغول به کار داریم که تقریباً ۷۵ درصد از آنها نیروهای بومی هستند. افزون بر بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان استان ایلام، تعداد قابل‌توجهی نیروی بومی در این پروژه مشغول آموزش حین کار و تجربه‌اندوزی هستند که می‌توانند در آینده در دیگر پروژه‌های استان، از توانایی کسب شده در این پروژه استفاده کنند. در کنار این مورد، شغل‌های پایدار هم با توسعه این پالایشگاه شکل خواهد گرفت که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، اثرات بسیار خوبی را در سطح منطقه خواهد داشت.

مهدی آقاجانی، مسئول پروژه احداث فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام نیز در خصوص روند اجرای این پروژه گفت: این روزها پروژه احداث فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام و تکمیل فاز یک باهمت شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با سرعت به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود. اکنون واحد تثبیت میعانات گازی یا استبلایزر این پروژه در مرحله پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی قرار گرفته است و واحدهای شیرین‌سازی، بازیافت گوگرد و گاز زدایی در مرحله نصب و احداث تجهیزات قرار دارند و انشاالله آنها نیز به‌زودی در فاز پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/148846

کلیدواژه

طرح‌های پالایش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها