نفت / شناسه خبر: 137962 / تاریخ انتشار : 1402/8/24 12:12
|

برای مدیریت ناترازی گاز بهترین تصمیم اتخاذ می‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم در فصل زمستان حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند، مشکل تامین گاز صنایع بزرگ کشور حل خواهد شد.

نفتی ها /هادی بیگی نژاد، درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تامین گاز در فصل سرما، بیان کرد: مسئله ناترازی گاز در حال پیگیری است و تمام تلاش ما این است تا در زمستان پیش رو در تامین گاز بخش خانگی و صنایع با مشکل مواجه نشویم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه میزان مصرف گاز در فصل زمستان خیلی بیشتر از میزان تولید است، گفت: سعی ما این است که برای مدیریت ناترازی گاز بهترین تصمیم اتخاذ شود تا با کمترین کسری در بخش خانگی مواجه شویم.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که هوا در فصل زمستان سرد می شود، مصرف گاز چندین برابر می شود در نتیجه با ناترازی مواجه و صنایع دچار مشکل می شوند. بهترین راه صرفه جویی است. اگر مردم بتوانند ۱۰ الی ۲۰ درصد در مصرف صرفه جویی کنند، خیلی از گره های ما باز خواهد شد.

بیگی نژاد تصریح کرد: مردم در زمستان در بخش خانگی حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب روزانه گاز مصرف می کنند. در زمستان حدود ۵۰ میلیون متر مکعب کسری تامین گاز بخش صنایع داریم که با صرفه جویی از سوی مردم ناترازی گاز و مشکل صنایع بزرگ در فصل زمستان مرتفع می شود.

این عضو کمیسیون انرژی گفت: هر چقدر تولید را افزایش دهیم، میزان مصرف نیز بالاتر می رود بنابراین ما باید یک الگویی برای مصرف بهینه داشته باشیم.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137962

کلیدواژه

هادی بیگی نژاد

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها