نفت / شناسه خبر: 137758 / تاریخ انتشار : 1402/8/6 11:13
|

استان فارس روی منابع گاز / کشف منابع جدید گازی در منطقه "تخته"

حوزه گازی تازه کشف شده "تخته" از نمونه دستاوردهای جدید اکتشافی در استان فارس است و هم‌اکنون پنج حوزه اکتشافی جدید در جنوب فارس وجود دارد که این حوزه‌ها از ذخایر عظیم گاز بهره می‌برند...

نفتی ها /حوزه گازی تازه کشف شده "تخته" از نمونه دستاوردهای جدید اکتشافی در استان فارس است و هم‌اکنون پنج حوزه اکتشافی جدید در جنوب فارس وجود دارد که این حوزه‌ها از ذخایر عظیم گاز بهره می‌برند و قابل استخراج هستند.

در روزهای اخیر عملیات حفاری یک حلقه چاه اکتشافی گاز در حوزه گازی تازه کشف شده «تخته» در شهرستان خنج طی مراسمی با حضور مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، فرماندار شهرستان خنج و شماری از مسئولان، آغاز شد.
استان فارس یکی از استان‌های پرپتانسیل کشور در کشف منابع جدید گازی است به‌طوری که در سال‌های اخیر شاهد کشف میدان بزرگ "ارم" در این استان بودیم. هم‌اکنون نیز دکل‌های حفاری اکتشافی در نقاط مختلف این استان در حال فعالیت هستند و حوزه گازی تازه کشف شده "تخته" از نمونه دستاوردهای جدید اکتشافی در این استان است.
مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در این خصوص گفت: استان فارس یکی از استان‌های بسیار مهم و زرخیز در کشور است که به تعبیری پس از استان خوزستان که بزرگترین میدان‌های نفتی در آن قراردارد بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه استان فارس منابع گازی بسیار غنی دارد، افزود: مهمترین ویژگی استان فارس این است که بیشترین میدان‌های گازی را در خود داراست و اکتشاف‌هایی که تاکنون در این استان انجام شده نشان می‌دهد ظرفیت‌های بسیار بالقوه‌ای از ذخایر گازی در آن وجود دارد.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: با توجه به تأکیدهای اخیر مقام‌های ارشد کشوری درباره ذخایر عظیم گازی، استان فارس در اولویت قرار گرفته و شهرستان خنج نیز از اهمیت بسیاری در این زمینه برخوردار است.
فکور اضافه کرد: هم‌اکنون پنج حوزه اکتشافی جدید در جنوب فارس وجود دارد که این حوزه‌ها از ذخایر عظیم گاز بهره می‌برند و قابل استخراج هستند.
وی منابع گازی تخته در شهرستان خنج را دارای ذخایر عظیم و بسیار غنی دانست و گفت: برای دست یافتن به منابع گازی در این منطقه پنج سال تلاش مستمر انجام شده و هم‌اکنون زیرساخت‌ها برای بهره‌گیری از این منابع آماده شده است.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: تاکنون ۲۸ میلیارد تومان برای احداث راه برای محل حفر چاه اکتشافی هزینه شده است و برای حفر چاه اکتشافی اصلی که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
فکور افزود: با اهدافی که در این شهرستان تعریف شده بی‌شک مشکل کمبود گاز در شبکه سراسری برطرف می‌شود./تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137758

کلیدواژه

کشف منابع جدید گازی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها