نفت / شناسه خبر: 137746 / تاریخ انتشار : 1402/8/3 15:21
|

با گفتاردرمانی، بحران ناترازی انرژی حل می‌شود؟

در حال حاضر به نظر می‌رسد دولت رئیسی همچنان به شیوه حل بحران‌ها به روش گفتاردرمانی ادامه می‌دهد...

نفتی ها /دو روز  پیش ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، در جلسه شورای‌عالی انرژی دولت خود را وارث ناترازی شدید در عرصه انرژی معرفی کرد و به مدیران زیرمجموعه خود دستور داد با نقش دادن به مردم و استفاده از راهکارهای تشویقی قبل از تدابیر تنبیهی به شکل مؤثرتر و سریع‌تری به اهداف خود دست یابند.
پس از پایان این جلسه بلافاصله برخی  رسانه‌ها با وعده «گذر از زمستانی سرد» از «دستور رئیسی برای حل ناترازی انرژی» خبر دادند. اما آیا حل بحران ناترازی انرژی با دستور امکان‌پذیر است؟
موضوع اما اینجاست که چرا هنوز با گذشت دوسال مدیران و مسئولان ما  خود را میراث‌دار مشکلات موجود در دولت‌های گذشته می‌دانند و حاضر نیستند قصوری را متوجه خود سازند؛ کمااین که از دولتی که با برنامه ۷۰۰۰ صفحه‌ای روی کار آمد، انتظار می‌رفت پس از گذشت بیش از دو سال از فعالیت خود، حداقل بخشی از مشکلات را حل کند که ازجمله آن‌ها می‌توان به بحران ناترازی انرژی اشاره کرد.

افزون بر این فرآیندها و وقایع حول مسئله تامین زیرساخت‌های گازی نشان می‌دهد که مسئولیت اصلی مدیریت این چالش برای واحدهای تولیدی بادولت است و مجموعه وزارت نیرو، وزارت نفت و شرکت ملی گاز به همراه وزارت کار باید از پیش برای چنین مسئله‌ای برای زمستان آماده باشند.

هرچند دولت با علم به این موضوع برخی میادین را در سال گذشته دوباره توسعه داده و برخی ظرفیت‌های شبکه نیروگاهی تصفیه گاز نیزافزایش داده است. حال باید دید ناترازی گاز در زمستان باز موجب تعطیلی صنایع خواهد شد یا طرح های دولت راه گشا خواهد بود.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137746

کلیدواژه

بحران ناترازی انرژی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها