نفت / شناسه خبر: 137545 / تاریخ انتشار : 1402/7/8 16:30
|

روش جدید بین ایران و عراق برای پرداخت بدهی گازی

رئیس کل بانک مرکزی عراق اعلام کرد که این کشور برای جلوگیری از گرفتار شدن در ساختار نقض تحریم‌های آمریکا، روندی شفاف را در تجارت با ایران در پیش گرفته است.

نفتی ها /به نقل از خبرگزاری دولتی عراق، علی العلاق، رئیس کل بانک مرکزی عراق، طی مصاحبه‌ای گفت: گفتگوها به طور منظم در زمینه تجارت با ایران در جریان است تا از قرار گرفتن این کشور در معرض نقض تحریم‌های آمریکا جلوگیری شود.

وی گفت: از آن جهت که بخشی از تجارت عراق با ایران به صورت کالا به کالاست، بانک مرکزی عراق به دنبال رسیدن به یک ساختار شفاف و روشن در تعامل تجاری با ایران است و در سایه گفتگوهای در دست انجام به آن دست خواهد یافت.

این مقام عراقی تصریح کرد: توافق شده تا بدهی‌های گازی این کشور به ایران با روشی جدید که مورد توافق دو طرف است، پرداخت شود. اقداماتی هم در زمینه فراهم کردن بستر استفاده از ارزهای ملی دیگر کشورها در تجارت با عراق از جمله روپیه هند، یورو، لیر ترکیه و درهم امارات در دست انجام است.

العلاق گفت: پیشرفت‌های چشم‌گیری در پذیرش ارزهای خارجی فوق الذکر بین عراق و مقامات کشورها حاصل شده که می‌تواند روند تعاملات تجاری بین عراق و کشورهای مذکور را بهبود بخشد.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137545

کلیدواژه

پرداخت بدهی گازی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها