نفت / شناسه خبر: 127471 / تاریخ انتشار : 1402/7/3 11:26
|

۶ حلقه چاه گازی در منطقه خانگیران سرخس حفر می‌شود

معاون وزیر نفت گفت: ۶ حلقه چاه گازی برای حفظ و نگهداری توان تولید گاز پایدار در منطقه خانگیران سرخس حفر می‌شود.

نفتی ها /محسن خجسته مهر در حاشیه بازدید و بررسی توان تولید و ذخیره‌سازی گاز در شمال شرق کشور در سرخس اظهار کرد: منطقه عملیاتی خانگیران بزرگترین میدان گازی در شمال شرق کشور است که بر روی سه مخزن مزدوران و شوریجه B وD قرار دارد.

معاون وزیر نفت افزود: روزانه از این مخازن ۶۵ میلیون متر مکعب گاز برداشت می‌شود که بخشی از آن در مخازن شوریجه Dبا حجم روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب تزریق و ذخیره سازی می‌شود که در تلاشیم این حجم از ذخیره‌سازی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در مخازن منطقه ذخیره سازی کرده‌ایم افزود: از آنجا که تأمین کننده گاز ۶ استان کشور بخصوص در فصل سرد سال هستیم و باید تولید و توان پایداری را حفظ کنیم، هر سال با حفاری ۶ حلقه چاه تلاش داریم حجم ذخیره سازی را تا ۲۰ میلیون متر مکعب افزایش دهیم تا در زمستان‌ها با مشکل افت فشار گاز مواجهه نشویم.

خجسته مهر در ادامه اظهار کرد: در آینده تلاش داریم باحفاری‌ها بیشتر حجم ذخیره‌سازی را افزایش دهیم و به تبع آن برداشت گاز از مخازن ذخیره سازی را که هم اکنون ۱۸ میلیون متر مکعب است به ۴۰ میلیون متر مکعب برسانیم.

معاون وزیر نفت در خصوص میدان گازی طوس که یکی از میادین جدید منطقه است، تصریح کرد: این میدان گازی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار در منطقه مرزداران قرار دارد، که پیش‌بینی می‌شود در فاز اول روزانه ۳ میلیون متر مکعب و در فاز دوم با حفاری ۸ حلقه چاه دیگر روزانه تا ۵ میلیون مترمکعب تولید گاز داشته باشیم که این نوید بخش پایداری تولید در این منطقه است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127471

کلیدواژه

حلقه چاه گازی در منطقه خانگیران سرخس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها