نفت / شناسه خبر: 127287 / تاریخ انتشار : 1402/6/11 14:39
|

نشتی و فوران نفت و گاز در چاه شماره یک شادگان رفع شد

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در امور فنی و مهندسی از رفع نشت شدید و فوران نفت و گاز چاه شماره یک شادگان پس از ۳۶ ساعت خبر داد.

نفتی ها /شهرام شمی پور گفت: پس از دریافت گزارش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ساعت ۲۳ شامگاه شنبه ۴ شهریورماه، مبنی بر نشت شدید و فوران نفت و گاز چاه شماره یک شادگان، در نزدیکترین زمان ممکن گروه‌های عملیاتی به همراه تجهیزات از جمله پمپ تراک (پمپ‌های فشار قوی) از سوی این اداره کل سیمان و انگیزش چاه و مخلوط مواد شیمیایی و کارشناسان مدیریت مهندسی با همکاری اداره کل ترابری شرکت به موقعیت چاه در گستره شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اعزام شدند و با مشارکت متخصصان اداره‌های مهندسی و بهره برداری و اداره کل حفاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، پس از بررسی‌های فنی، مهار چاه به مرحله اجرا در آمد. رفع نشتی و فوران نفت و گاز در چاه شماره یک شادگان

وی افزود: با تمهیدات به کار گرفته شده و کارهای فنی با تزریق سه هزار و ۵۰۰ بشکه آب نمک از طریق دالیز چاه در ۲ مرحله، نشتی و فوران پس از ۳۶ ساعت کنترل و چاه به طور موقت از مدار تولید خارج و بسته شد.

شمی پور ادامه داد: پس از مهار چاه، جوشکاری نقاط آسیب دیده ول هد ناشی از پوسیدگی به سبب قدمت طولانی عمر چاه صورت پذیرفت و چاه ایمن سازی شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در امور فنی و مهندسی می‌گوید: مقرر شد برای بازگرداندن چاه به مدار تولید تعمیر آن با حضور دکل حفاری در دستور کار قرار گیرد./مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127287

کلیدواژه

شرکت ملی حفاری

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها