نفت / شناسه خبر: 127259 / تاریخ انتشار : 1402/6/6 07:51
|

افشاگری "نفتی‌ها" از فروش ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیز یک پالایشگاه به نرخ ۹ میلیارد تومان!/ تبانی شده است؟

در یک اقدام پر ابهام مخازن پالایشگاه پیروزی(۲۶ مخزن) توسط کارشناسان دادگستری با عنوان "ضایعات" ۹ میلیارد تومان قیمت گذاری شد؛

نفتی ها /در یک اقدام پر ابهام مخازن پالایشگاه پیروزی(۲۶ مخزن) توسط کارشناسان دادگستری با عنوان "ضایعات" ۹ میلیارد تومان قیمت گذاری شد؛ در حالیکه بنابر کارشناسی یکی از شرکت‌های معتبر ارزیابی و قیمت گذاری تجهیزات نفتی ارزش مخازن مذکور در شرایط کنونی بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان است! این اتفاق در پی آن صورت گرفته که این پالایشگاه در سال ۱۳۹۵ در یک حادثه تروریستی دچار حریق شده و از مدار تولید خارج شد و درنهایت در پی طلب فردی از این پالایشگاه و رای نهائی دادگاه قرار می‌شود به وی حدود ۵۰۰ تن هیدروکربن تحویل گردد.
پس از آن گویا علی رغم وجود فرآورده مذکور در مخازن و اعلام مسوولان پالایشگاه برانتقال آن، به دلیل آنکه میزان هیدروکربن مذکور مشخص نبوده چراکه تا از مخازن تخیه نمی‌گردیده میزان آن به طور دقیق مشخص نمی‌شده در ابتدا ۵۰ دستگاه خودروی این پالایشگاه توقیف وپیش از رفع توقیف، رای بر برگزاری مزایده مخازن پالایشگاه پیروزی داده می‌شود. دراین بین کارشناسان دادگستری ۲۶ مخزن اصلی خوراک پالایشگاه پیروزی را با عنوان "ضایعات" ۹ میلیارد تومان قیمت گذاری می‌کنند و ظاهرا چون مزایده بدون متقاضی می‌ماند در نهایت طلبکار مذکور اعلام می‌کند این شرکت به عنوان طلب خود که از قضا ۹ میلیارد تومان هم بوده این مخازن را برمی‌دارد!
ابهامات موجود دراین پرونده آنهم در شرایطی که این پالایشگاه در سال ۱۳۹۵ و به اعتراف جمشید شارمهد (سرکرده گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران)، دچار حریق می‌گردد، آنچنان زیاد است که باوجود تلاش‌های مسوولان آن، برای وارد مدار کردن فاز اول این پالایشگاه در شش ماه آینده با ۳ هزار و ۲۰۶ بشکه در فاز اول، شاید لازم باشد نهادهای نظارتی به این موضوع ورود جدی داشته باشند!
براین اساس باید ازمسوولان نظارتی کشور خواست تا به موضوعات این پالایشگاه واقع در شاهرود به طور جدی ورود نمایند؛ چراکه به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده در تلاشند تا با فرار سرمایه گذاران داخلی به دشمنان کشور یاری برسانند؛ آنهم در شرایطی که وارد مدار شدن هر پالایشگاه تولید کننده بنزین آنهم در شرایط کمبود بنزین یک شانس برای پیروزی در جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران تلقی می‌گردد!

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127259

کلیدواژه

پالایشگاه پیروزی

اخبار مرتبط

نظرات شما

3 نظر
مهندس بدره ای / 1402/8/29 - 21:40
با سلام...اقا پالایشگاه رو تبانی کردن فروختن...به شخصی به نام..ع و....با ارزش ۳۰۰ ملیارد...این شخصم... دلال...
rateup 10
 ratedown 0
مصطفی نیکزاد / 1402/6/12 - 20:24
در حقیقت این خود مسوولان پالایشگاه به خصوص شخص مدیرعامل هستن که قصد ندارند فاز اول رو وارد مدار بکنند و فقط تظاهر به این کار می کنند وگرنه معوقات و حق و حقوق و بیمه کارگرانی که اونجا مشغول همینکار بودند رو پرداخت می‌کردند و اونها رو اخراج نمی‌کردند تا کارگاه به حالت تعطیل دربیاد. از مسوولان نظارتی کشور تقاضامندیم که هرچه زودتر به این موضوع ورود و رسیدگی کنند.
rateup 3
 ratedown 10
مهندس بدره ای / 1402/8/29 - 22:50
ع.و .پالایشگاه به ارزش ۱۶۰ ملیارد خریده....تو مزایده...ضایعات پالایشگاه این شخص خریده...۲۵۰ ملیارد به سالاری فروخته
rateup 9
 ratedown 1

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها