نفت / شناسه خبر: 127226 / تاریخ انتشار : 1402/6/4 07:45
|

"نفتی‌ها" گزارش می‌دهد:چرا مدیرعامل فعلی مناطق نفت خیز جنوب ضعیف‌ترین مدیرعامل بعد از انقلاب این شرکت انتخاب شد؟+ویدیو

روز چهارشنبه هفته گذشته در نهایت نتیجه نظرسنجی پایگاه تحلیلی- خبری "نفتی‌ها" از مخاطبین خود در خصوص " ضعیف‌ترین مدیرعامل بعد از انقلاب‌اسلامی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب چه کسی است؟"

نفتی ها /روز چهارشنبه هفته گذشته در نهایت نتیجه نظرسنجی پایگاه تحلیلی- خبری "نفتی‌ها" از مخاطبین خود در خصوص " ضعیف‌ترین مدیرعامل بعد از انقلاب‌اسلامی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب چه کسی است؟" منتشر شد و طبق آمار از میان خیل عظیم شرکت‌کنندگان که از جمله شلوغ‌ترین نظرسنجی‌های "نفتی‌ها" هم بود "علیرضا دانشی" با کسب نزدیک به ۷۵ درصد آرا در صدر این نظرسنجی قرار گرفت.
برهمین اساس "نفتی‌ها"، به یکی از مصاحبه‌های مدیرعامل فعلی مناطق نفت خیز جنوب پیش از نشستن بر صندلی مدیریت این شرکت بدون شرح خواهد پرداخت و پس از آن چند سوال از آقای مدیرعامل پرسیده خواهد شد که شاید لازم باشد به این سوالات پاسخی شفاف داده شود!
لازم به توضیح است که "نفتی‌ها" در این گزارش به هیچ وجه عملکرد مدیران سابق نفت را نه تایید و نه رد می‌نماید و تنها پرداختن به این موضوعات در راستای این است که مدیرانی که هنوز برصندلی نشسته‌اند و به نقد عملکرد مدیران سابق می‌پردازند طبیعتا باید عملکردی فراتر از گذشتگان را به تصویر بکشند؛ و نه آنکه حتی در یک مصاحبه ۲ دقیقه ای نیز از تکمیل جملات خود ناتوان باشند! و یک سوال مشخص‌تر آنکه برای انتخاب مدیرعامل یک شرکت استراتژیک کشور که ۷۰ درصد نفت کشور را مدیریت می‌کند چه شاخص هایی در نظر گرفته می‌شود؟
براساس این گزارش، در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰مدیرعامل فعلی مناطق نفت خیز جنوب در مقابل بنر تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهور، مصاحبه‌ای با یک رسانه انجام می‌دهد. عینا بخشی از این گفت وگو بدون هیچ دخل و تصرفی منتشر می‌گردد.
در ادامه برداشت از این مصاحبه به دیدگاه مخاطبان "نفتی‌ها" سپرده می‌شود.

 " ما شاهد یک بهم ریختگی و نابسامانی همه‌جانبه در صنعت نفت مواجهیم!

همانگونه که همه دارن خودشون شاهد و ناظرن!

بهم ریختگی صنعت نفت سهمی از بهم ریختگی کل کشور را متاسفانه در پی‌داشته!

بدلیل اینکه منابع مالی کشور رو صنعت نفت تامین می‌کنه.

آنچه که خیلی مهمه متاسفانه آقای زنگنه در عرصه‌های نفت مختلف صنعت نفت باعث بهم ریختگی ویژه شد.

تو این ۸ سال نه! بلکه از ۸ سال اولی که ایشون وزیر دولت آقای خاتمی بود و متاسفانه در ۸ سال بعد از ایشون که ایشون نبود! رگ و ریشه‌هاشون در ۸ سال بعدی.

یعنی باید گفت آقای وزیر ۲۴ ساله صنعت نفت آقای زنگنه

خوب همانطور که مستحضرید در منابع انسانی ساختارسازی‌های متعدد بهم ریختگی‌های فراوان، خوب اینا همه باعث هزینه‌کرد و عدم تصیمی‌گیری و وجود یک فرز! فکر متمرکز در صنعت نفت بشدت مشهوده!

شما در عرصه‌های مختلف فنی برای پروژه‌های توسعه‌ای در رابطه با زنجیره ارزش بلکه شبکه ارزش انصافاً سنگ تمام در خرابی گذاشت.

اگر من خواسته باشم در رابطه با آقای زنگنه یک کلام بگم و بیشتر نگم همینه:

واقعیت امرش این است که الان بدهی‌های سنگینی رو آقای زنگنه روی دست کشور گذاشته و الان وزارت رو داره ترک می‌کنه

طبیعتاً! قطعاً همینه! که سیستم‌های نظارتی باید! ما خیلی دوست داشتیم! در زمانی که خودش در وزارت نفت بود ورود می‌کردند و ایشون رو بازخواست می‌کردند و حتماً بعد از رفتن ایشون از وزارت نفت و در دولت آینده ایشون باید در رابطه با تمام حرکاتی که داشتن! ایشون رو واقعاً مورد بازخواست همه جانبه قرار بدن."

چند سوال با آقای مدیر مطرح می‌کنیم:

شما بعد از زنگنه که البته معتقدیم دوره ۸ ساله وزارت ایشان در دولت روحانی لطمات جبران ناپذیری بر صنعت نفت وارد ساخته، چه کردید؟ واگذاری میادین شادگان آسماری و کوپال آسماری با ضریب بازیافت بسیار بالا که بعضاً در حدود ۸۰% است در دوره شما انجام پذیرفت!

افزایش بیش از ۲ برابری گازسوزی در مناطق نفت‌خیز جنوب در دوره شما انجام شد!

شاخص تعمیرات تاسیسات و ماشین‌آلات دوار در دوره شما چقدر بوده است؟

در طرح توسعه ۲۸ مخزن چقدر پیشرفت داشته‌اید؟ عجیب است که این طرح را کماکان با تیم زنگنه ادامه می‌دهید.

در باب انتصابات قومیتی عملکرد شما بنحوی بوده که درست یا غلط هشتگ "ای کاش من یک دزفولی بودم" در توئیتر ترند شد!

شایعات در خصوص عملکرد شما بسیار است از جمله آنکه مرد سایه بدون تایید صلاحیت این شرکت را اداره می‌کند و نه شما و یا اینکه شما در بسیاری از جلسات صلاحیت ایشان را بالاتر از خودتان دانسته‌اید که اگر چنین چیزی صحت داشته باشد باید پرسید پس اگر چنین است چرا تاکنون استعفا نداده‌اید؟

راستی امسال شما به ۶۰ سالگی می‌رسید سوال "نفتی‌ها" از شما و آقای اوجی این است که با کارنامه عملکرد فعلی آیا دنبال تمدید و ادامه خدمت هستید؟

 


 

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127226

کلیدواژه

مناطق نفت خیز جنوب

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها