نفت / شناسه خبر: 127216 / تاریخ انتشار : 1402/6/1 15:40
|

خرید تجهیزات فرآورشی سیار نفت خام در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه تا پایان شهریورماه، ایران کانال تولید روزانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت را می‌گذراند، گفت که این شرکت خرید تجهیزات فرآورشی سیار «Skid Mounted» ...

نفتی ها /مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه تا پایان شهریورماه، ایران کانال تولید روزانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت را می‌گذراند، گفت که این شرکت خرید تجهیزات فرآورشی سیار «Skid Mounted» را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند چالش‌های موجود در بخش روسطحی برای افزایش سریع تولید نفت خام را از بین ببرد.

محسن خجسته‌مهر در دیدار وزیر نفت با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از شروع به‌کار دولت سیزدهم، مجلس چند شاخصه برای انتخاب وزیر نفت مشخص کرده بود، گفت: افزایش صادرات نفت، جذب سرمایه‌ برای جبران کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای نفت و حفظ تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از جمله مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب وزیر نفت بود.

وی ادامه داد: در بخش سرمایه‌گذاری به‌طور مشخص در دولت سیزدهم قرارداد و تفاهم‌نامه ۱۴ پروژه امضا شده که از این تعداد ۱۲ تفاهم‌نامه و قرارداد مربوط به میدان‌های مشترک بوده است، همچنین در این دولت نسبت تولید از میدان‌های مشترک (غرب کارون) به میدان‌های مستقل سه به یک شده است، بنابراین راهبرد تولید نفت در کشور نیز در این دولت در صدر اهداف قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در آغاز دولت سیزدهم و در اوج تحریم‌های کشورهای غربی، شخصی تصور نمی‌کرد ایران بتواند صادرات نفت خود را به دو برابر افزایش دهد، این افزایش صادرات کمک شایانی به کمبود ارز در کشور داشته است، در زمینه تولید گاز نیز بیشترین قرارداد و تفاهم‌نامه‌های یادشده در این دولت مربوط به توسعه میدان مشترک پارس جنوبی است که مهم‌ترین آنها آغاز طراحی پروژه فشارافزایی در این میدان گازی بود.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر حمایت‌های همه‌جانبه جایگاه مهمی در نظام جمهوری اسلامی ایران همچون کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از شرکت ملی نفت ایران به من و همکارانم قوت قلب داده است، اظهار کرد: هم‌اکنون با همکاری مجلس شورای اسلامی به‌سرعت طرح‌های توسعه این صنعت را پیش می‌بریم.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127216

کلیدواژه

خرید تجهیزات فرآورشی سیار نفت خام

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها