نفت / شناسه خبر: 127212 / تاریخ انتشار : 1402/6/1 15:23
|

کمک کمیسیون انرژی مجلس لازمه تحقق اهداف شرکت ملی نفت است

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت گفت: برای تحقق اهداف شرکت ملی نفت و بازگشت به جایگاه پیشین در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیازمند کمک کمیسیون انرژی مجلس هستیم.

نفتی ها /به نقل از وزارت نفت، هوشنگ فلاحتیان در نشست دیدار وزیر نفت با اعضای کمیسیون انرژی مجلس روز دوشنبه (۳۰ مردادماه) با تأکید بر اینکه برای رسیدگی به برنامه هفتم توسعه نیازمند کمک این اعضا در صحن علنی هستیم، اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه مسیر اصلی کشور را در پنج سال آینده مشخص می‌کند.

وی با اشاره به نشست شورای عالی انرژی که هفته گذشته با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، افزود: با توجه به افزایش حساسیت رئیس‌جمهوری به حوزه انرژی، اگر ما در انجام کارها در این بخش کوتاهی کنیم، در پنج سال آینده فرصت‌های بخش انرژی تبدیل به تهدید جدی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت اظهار کرد: امسال در بعضی از روزها بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین استفاده کرده‌ایم که میانگین مصرف ما از ۱۰۴ میلیون لیتر پارسال به بیش از ۱۱۵ میلیون لیتر می‌رسد.

فلاحتیان با بیان اینکه یک پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای روزانه چیزی حدود ۷ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند، تصریح کرد: تأکید مجلس بر ایجاد پتروپالایشگاه است و کمیسیون انرژی باید به ما کمک کند بتوانیم پالایشگاهی ایجاد کنیم که سرمایه اولیه ساخت آن را از طریق تهاتر با نفت پرداخت کنیم زیرا در بازار سرمایه نمی‌توان منابع مالی لازم را فراهم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: برای تحقق برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران و بازگشت به جایگاه پیشین در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) باید با کمک به این شرکت شرایطی ایجاد شود که تولید از روزانه ۳.۵ میلیون بشکه به ۵ تا ۶ میلیون بشکه برسد و لازمه آن کمک اعضای کمیسیون انرژی مجلس در صحن علنی است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127212

کلیدواژه

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها