نفت / شناسه خبر: 127210 / تاریخ انتشار : 1402/5/31 13:42
|

بزرگترین مصرف‌کنندگان نفت جهان چه کسانی هستند؟

آمریکا در سال ۲۰۲۲، با مصرف روزانه ۱۹ میلیون بشکه نفت، در نمودار جهانی مصرف نفت، در صدر ایستاد و پس از آن، چین با ۱۴ میلیون بشکه، در رده بعدی قرار گرفت

نفتی ها /با وجود رشد مداوم سهم تجدیدپذیرها در تولید برق طی سال‌های اخیر، نفت همچنان مهم‌ترین منبع انرژی جهان در حمل و نقل و گرمایش است. طبق تحلیل آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، ۲۹ درصد از تامین انرژی جهان در سال ۲۰۲۰، با استفاده از نفت انجام شد.

بر اساس بررسی فلوریان زندت کشور چین و آمریکا ، مصرف کنندگان بزرگ نفت در جهان، در سال ۲۰۲۲ بودند. آمریکا در سال میلادی گذشته، روزانه ۱۹ میلیون بشکه نفت مصرف کرد و پس از آن چین با مصرف روزانه ۱۴ میلیون بشکه نفت، در رتبه دوم قرار گرفت.

میزان مصرف کشورهای دیگر حاضر در فهرست هشت مصرف کننده بزرگ نفت، در مقایسه با آمریکا و چین، بسیار کمتر است. مجموع مصرف نفت شش کشور دیگر این فهرست معادل دو سوم از میزان نفتی است که توسط آمریکا و چین مصرف می‌شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، از میان پنج عضو کشور گروه بریکس، چهار کشور در نمودار بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت قرار دارند و سه کشور از میان این چهار کشور، رشد قابل توجه تقاضا برای نفت در یک دهه گذشته را نشان داده‌اند.

 

 

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127210

کلیدواژه

مصرف کنندگان نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها