نفت / شناسه خبر: 127129 / تاریخ انتشار : 1402/5/21 12:35
|

افزایش ۶۸ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران/ تعقیب امارات برای کسب جایگاه سومی اوپک

اوپک از افزایش ۶۸ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در هفتمین ماه سال جاری میلادی و کاهش فاصله ایران با امارات به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ اوپک خبر داد.

نفتی ها /اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود، کل تولید نفت اوپک در هفتمین ماه سال میلادی جاری را ۲۷ میلیون و ۳۱۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است.
مجموع تولید نفت ۱۳ عضو اوپک در جولای ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل از آن ۸۳۶ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش ۹ عضو اوپک از جمله ایران در جولای امسال تولید نفت خود را افزایش داده اند.
تولید روزانه نفت خام ایران در جولای ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل از آن ۶۸ هزار بشکه افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۸۲۸ هزار بشکه در روز رسیده است. ایران در ماه ژوئن ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

*  ایران در تعقیب امارات برای کسب جایگاه سومی اوپک

ایران با این افزایش تولید توانسته فاصله خود با کویت را افزایش دهد و در جایگاه چهارمین تولیدکننده نفت در میان اعضای اوپک قرار بگیرد. کویت در این ماه ۲ میلیون و ۵۵۸ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده و پس از ایران رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.
همچنین ایران فاصله خود با امارات که در رتبه سوم اوپک قرار گرفته است را کاهش داده و برای قرار گرفتن در این جایگاه تنها باید ۴۲ هزار بشکه تولید خود را افزایش دهد. امارات در ماه جولای ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است.
عربستان با تولید ۹ میلیون و ۲۱ هزار بشکه در روز نفت بزرگترین تولید کننده اوپک در ماه جولای بوده و عراق با ۴ میلیون و ۲۰۳ هزار بشکه در روز در رتبه دوم قرار گرفته اند.

*افزایش ۶ دلاری قیمت نفت ایران

بر اساس گزارش اوپک، همچنین متوسط قیمت نفت ایران در جولای امسال ۸۱ دلار و ۴۸ سنت بوده که این رقم نسبت به ماه قبل ۶ دلار و ۱۵ سنت افزایش داشته است.
متوسط قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال جاری میلادی نیز ۷۹ دلار و ۸۴ سنت بوده است. در مدت مشابه سال قبل این رقم ۱۰۵ دلار و ۴۹ سنت اعلام شده بود./تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127129

کلیدواژه

جایگاه سومی اوپک

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها