نفت / شناسه خبر: 116645 / تاریخ انتشار : 1402/3/29 18:54
|

بررسی مشکلات ایجاد شده در توزیع گاز مایع در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات ایجاد شده در توزیع گاز مایع در سراسر کشور در نشست امروز این کمیسیون با حضور مسئولان مربوطه خبر داد.

نفتی ها /مصطفی نخعی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون مشکلاتی که در سطح کشور پیرامون توزیع گاز مایع به وجود آمده است، مورد بررسی قرار گرفت. در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس در تبصره ۱۴ بندی پیش بینی شده بود که توزیع گاز مایع برای خانوارها در مناطقی که فاقد شبکه گاز خانگی هستند، باید از طریق سامانه توزیع الکترونیک باشد. این در لایحه بودجه پیش بینی شد و تبدیل به قانون شد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تنوع مصرفی که در گاز مایع وجود دارد، گاز مایع صرفا مختص خانواده ها نیست، بلکه اصناف زیادی از گاز مایع استفاده می کنند. خیلی هم تنوع مصرف دارند. در توزیع گاز مایع مشکلاتی ایجاد شد و نارضایتی زیادی به وجود آمده است. انجمن توزیع کنندگان گاز مایع و مسئولان شرکت پالایش و پخش فرآورده ها نفتی در نشست امروز کمیسیون  حضور پیدا کردند. توضیحات لازم داده شد. مقرر شد با توجه به مشکلات پیش آمده این دو مجموعه پیشنهادات خود را ارائه کنند. کمیسیون نیز بررسی کند و همه پیشنهادات جمع بندی شود تا با ورود کمیسیون انرژی و اقدامات بعدی دولت به ویژه در تدوین آئین نامه شرایطی رقم بخورد که مشکلات ایجاد شده در توزیع گاز مایع در کشور مرتفع گردد.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چندین مسئله از سوی انجمن توزیع کنندگان گاز مایع مطرح شد. یکی اینکه سهمیه ای که در ابتدا ماه داده می شود کم بوده و باتوجه به الزامی که در توزیع الکترونیک وجود دارد، این سبب می شود مردم دچار مشکل شوند. درخواست این بود که سهمیه اولیه ای اول هر ماه داده می شود افزایش پیدا کند. از طرف دیگر خیلی از اصنافی که پروانه ندارند و مردمی که نیازها جزئی دارند در قانون دیده نشده اند. باید چاره ای برای این ها اندیشیده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: راهکارهایی هم مطرح شد. کمیسیون پیشنهادات دو مجموعه را جمع بندی  و تلاش می کند با اقدامات بعدی مشکل ایجاد شده مرتفع شود. باید اقدامات اساسی برای جلب رضایت مردم و حل مشکلاتی که در توزیع الکترونیک گاز مایع ایجاد شده صورت گیرد. کمیسیون حتما راهکارها مختلف را بررسی خواهد کرد./ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/116645

کلیدواژه

کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها