نفت / شناسه خبر: 40383 / تاریخ انتشار : 1400/1/16 10:54
|

افزایش ۳۰ درصدی صادرات گاز روسیه به اروپا در سه ماهه نخست ۲۰۲۱

سرمای بی‌سابقه در فصل زمستان در اروپا باعث افزایش ۳۰ درصدی واردات گاز این قاره از روسیه شده است.

نفتی ها /به نقل از راشا تودی، شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز طبیعی به اروپا را ۳۰.۷ درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش داده است.
 این افزایش قابل توجه سالانه تا حدود ۵۳ میلیارد مترمکعب، احتمالاً به خاطر سرمای بی‌سابقه در فصل زمستان در اروپا بوده است. کل صادرات گاز روسیه به اروپا در ماه مارس به بالاترین رقم ۱۸.۲ میلیارد متر مکعب رسید.
 آلمان، بزرگترین واردکننده گاز روسیه، واردات خود از این کشور را در سه ماهه اول ۲۰۲۱ سه برابر کرد. بیشتر این نفت از طریق خط لوله گاز نورد استریم ارسال شد که از بستر دریای بالتیک از روسیه مستقیما به آلمان می‌رسد.
 صادرات به صربستان هم افزایش قابل توجهی داشت و ۷۱.۳ درصد بالا رفت. فروش نفت روسیه به بلغارستان و یونان هم از زمان عملیاتی شدن خط لوله گاز ترکیش استریم به ترتیب ۵۲.۴ و ۲۳.۴ درصد افزایش یافته است.
 رومانی هم که بارها در مورد خودکفایی انرژی خود صحبت کرده، خرید گاز از روسیه را ۹۰ درصد بالا برده است. محموله‌های گاز روسیه به این کشور از طریق اوکراین و مولداوی حمل می‌شوند که بسیار گرانقیمت‌تر از خط لوله ترکیش استریم است.
 صادرات گازپروم به ترکیه در سه ماهه اول سال جاری میلادی بیش از دو برابر شده است. افزایش ۱۰۶.۶ دزصدی صادرات گاز روسیه به ترکیه، گازپروم را تبدیل به عرضه کننده شماره یک انرژی به این کشور کرده است.
 شرکت گازپروم در ۲۰۲۰ صادرات گاز خود را تا ۱۷۹.۳ میلیارد متر مکعب پایین آورد که نتیجه تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر تقاضای انرژی در میان مشتریان بین المللی این شرکت بود.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40383

کلیدواژه

شرکت گازپروم

صادرات گاز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها