نفت / شناسه خبر: 40054 / تاریخ انتشار : 1399/11/13 08:04
|

گزارش "نفتی‌ها" از سرنوشت احتمالی نفت چهاردهم/ رستم ژنرال‌ها را شکست می‌دهد؟

رستم قاسمی که از روز چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته مهمان اهوازی‌ها بود در تمام نشست های تخصصی خود با اساتید و متخصصان نفتی و غیرنفتی همواره به خاطرات حضورش در راس مدیریت نفت اشاره داشت و ....

نفتی ها /آذرجزایری:می‌گویند برای صندلی ریاست جمهوری خیز انتخاباتی برداشته اما همگان او را تنها فردی می‌دانند که تا کنون شانس بسیار زیادی برای نشستن بر صندلی مدیریت وزارت نفت دولت بعدی را کسب کرده است.
براین اساس گه گاهی شنیده می‌شود که وی با آمدن رئیسی ازنامزدی انتخابات کناره گیری می‌کند و برکرسی وزیری نفت دولت چهاردهم تکیه می‌زند و گاهی گفته می‌شود وی تلاش دارد تا معاونت اولی را در دولت بعدی کسب کند. اما همه و همه بر یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن اینکه فردی که روزی لقب رستم نفت را گرفته هنوز راه درازی برای نشستن برکرسی ریاست جمهوری در پیش دارد و باید منتظر بود تا رستم قاسمی باردیگر شانس خود را برای کرسی مدیریت نفت دولت چهاردهم امتحان کند. هر چند که این روزها وزیر اسبق نفت به شدت در تلاش برای برگزاری سفرهای استانی و ملاقات با افراد صاحب نظر مذهبی و متخصصان و اساتید کشوری است اما به نظر می‌رسد در تمام نشست‌هایش خاطرات نفتی اش بر دیگر اظهاراتش پیشی می‌گیرد. گویی وی به جای معرفی خود به عنوان کاندید ریاست جمهوری، برای کرسی نفت دولت آینده تلاش می‌کند.
در همین رابطه نیز سفر سه روزه وی به اهواز بسیار حائز اهمیت بود تا جاییکه به اذعان بسیاری از کارشناسان این سفر تنها یک پیام داشته و آن هم قوت گرفتن احتمال حضور وی برمسند مدیریت وزارتخانه نفت دولت چهاردهم!
رستم قاسمی که از روز چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته مهمان اهوازی‌ها بود در تمام نشست های تخصصی خود با اساتید و متخصصان نفتی و غیرنفتی همواره به خاطرات حضورش در راس مدیریت نفت اشاره داشته و تاکید کرده هیچگاه در مدیریت خود جناحی تصمیم نگرفته و سعی داشته بیش از نگاه جناحی به سلامت مالی افراد توجه کند.
اگرچه رستم نفت توانایی خود در اداره امور اقتصادی را اینگونه شرح داده که در تمام دوران وزارتش در نفت، به دلیل فشار تحریم‌ها مجبور به مذاکرات همه جانبه اقتصادی برای واردات کالاهای ضروری با کشورهای دیگر بوده و دراین بین نیز معتقد بوده که بسیار خوب عمل کرده است. تا جاییکه خاطره ای از دستجردی وزیر اسبق بهداشت و دلنگرانی‌هایش برای تامین دارو و تجهیزات گفته و اینکه این مشکل را وی در آن دوره برطرف کرده است!
به هرحال آنچه مشخص است آنکه رستم قاسمی چراغ سبز حضورش برراس وزارت نفت دولت چهاردهم را از مردان جنوب دریافت کرده تا جاییکه این مردان با استناد به دوران ریاست رستم برنفت و تلاش او برای افزایش رفاه نیروهای نفتی و توجه به معیشت نیروی انسانی این صنعت، معتقدند فعلا بهترین گزینه برای ریاست نفت چهاردهم رستمی است که شاید بتواند نفت را از دست مردانی که ژنرال می‌نامنشان نجات دهد!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/40054

کلیدواژه

دولت چهاردهم

وزیرنفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها