نفت / شناسه خبر: 39933 / تاریخ انتشار : 1399/10/22 13:26
|

زنگنه: اگر شرکت های خارجی به ایران بیایند با آنها همکاری می کنیم

وزیر نفت گفت: اگر شرکت‌های خارجی به ایران بیایند با آنها همکاری خواهیم کرد، اما آنچه را که به دست آورده‌ایم کنار نمی‌گذاریم.

نفتی ها /به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه، وزیر نفت در آئین امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت: اگر شرکت‌های خارجی به ایران بیایند با آنها همکاری خواهیم کرد، اما آنچه را که به دست آورده‌ایم کنار نمی‌گذاریم؛ ما بر پایه جدیدی که بسیار استوارتر است و در مرتبه‌ای بالاتر قرار دارد با دیگران صحبت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: حتماً باید از ظرفیت‌هایی که در دوره تحریم ایجاد شده، استفاده کنیم.

زنگنه با بیان اینکه ما با تکیه بر منابع صندوق توسعه، پروژه‌ها را اجرا نمی‌کنیم، افزود: صندوق توسعه ملی در حال حاضر پولی ندارد و البته هر پیمانکاری نیز که طرحی را اجرا می‌کند هدفی دارد که باید به آن برسد و نمی‌توان به آن گفت در آینده شرایط خوب می‌شود به همین دلیل به سمت بازار سرمایه رفته‌ایم.

وی اضافه کرد: قراردادهایی که امضا می‌شود به نحوی طراحی شده است که فقط با پیمانکاران ایرانی منعقد می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۲ درصد ارزشی پروژه‌های در حال ساخت نفتی، از تولیدکنندگان داخلی تأمین شده ادامه داد: در این قراردادها پیوستی می‌گذاریم که طبق آن پیوست، همه تجهیزات مورد نیاز نیز از تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود. طبق روشی که تاکنون اجرا شده است امروز سی و یکمین قرارداد نفتی ر ا امضا می‌کنیم که این تعداد قرارداد از ۳ میلیارد دلار قرارداد طراحی شده در نخستین روز هدف گذاری، بوده است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39933

کلیدواژه

وزیر نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها