نفت / شناسه خبر: 39814 / تاریخ انتشار : 1399/10/2 08:08
|

پاسخ شفاف و غیرمستقیم به افتخار زنگنه و یارانش!/ رستم قاسمی به مدار نفت بازگشت؟

رستم قاسمی فردی که نامش با نشستن بر صندلی مدیریت وزارت نفت دولت احمدی نژاد بیش از گذشته بر سر زبان‌ها افتاد این روزها بیش از ۸ سال گذشته نامش شنیده می‌شود.

نفتی ها /رستم قاسمی فردی که نامش با نشستن بر صندلی مدیریت وزارت نفت دولت احمدی نژاد بیش از گذشته بر سر زبان‌ها افتاد این روزها بیش از ۸ سال گذشته نامش شنیده می‌شود.
فردی که از او به عنوان یکی از کاندیدای لیست اصولگرایان برای ریاست جمهوری نام برده می‌شود و درعین حال بسیاری از وی در بدبینانه ترین حالت به عنوان وزیرنفت دولت سیزدهم سخن به میان می‌آورند.
این اظهارات زمانی جدی تر نشان داده می‌شود که از گوشه و کنار نفت شنیده می‌شود اخیرا جلسات وی با کارشناسان و متخصصان نفتی بالاخص کنارگذاشتگان نفت برقرار شده است.
اما دراین بین حضور وی در یک برنامه تلویزیونی و اظهارات وی دراین برنامه قابل تامل است. رستم قاسمی در این برنامه به طور کاملا غیر مستقیم و البته بسیار واضح افتخار دولت یازدهم و دوازدهم در عرصه نفت را هدف گرفت و صراحتا تاکید کرد: در بدترین دوره تحریم ها که هم تحریم آمریکا و هم تحریم سازمان ملل و هم تحریم اروپا علیه ایران رقم خورده بود، ۱۷ فاز پارس جنوبی را با هم شروع کردیم و با سرعت بسیار قابل قبولی آن را با پیشرفت های بسیار زیاد ظرف ۲ سال تحویل دولت یازدهم دادیم.
این اظهارات در حالی است که وزارت نفت دولت یازدهم برگ برنده خود در نفت را  افتتاح  فازهای پارس جنوبی دانسته و این امر را به عنوان افتخارات مدیریتی دولت روحانی مورد اشاره قرار داده است.
اگرچه همواره منتقدان دولت روحانی  بر امضای تمام قراردادهای توسعه  فازهای ۱۲، ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در دولت احمدی نژاد تاکید می‌کردند اما روند تبلیغاتی دولت یازدهم و دوازدهم آنچنان در ذهن‌ها متواتر می‌ساخت که افتخارات پارس جنوبی را باید در تاریخ به نام دولت روحانی و یارانش ثبت کرد. دراین بین اولین اقدام رستم قاسمی در جهت حضور در برنامه تلویزیونی و شکستن سکوتش طی سالهای گذشته با تاکید بر ثبت این افتخار به نام دوران مدیریتش برراس وزارت نفت رقم خورد. با اینحال باید دید دومین قدم رستم قاسمی برای آغاز راه انتخابات و روزهای سخت رقابت چه خواهد بود؟ اما یک چیز کاملا مشهود است و آن اینکه اقبال امروز رستم نفت بیش از پیر نفت است که این روزها چرخ زمانه به نفعش نمی‌چرخد!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39814

کلیدواژه

رستم قاسمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها