نفت / شناسه خبر: 39602 / تاریخ انتشار : 1399/9/2 14:36
|

قطر بودجه خود را بر اساس نفت ۴۰ دلاری تنظیم می‌کند

امیر قطر اعلام کرد که این کشور بودجه خود را براساس نفت ۴۰ دلار در هر بشکه یعنی کمتر از قیمتی که در بازارهای جهانی پیش بینی می شود، تنظیم می کند.

نفتی ها /امیر قطر اعلام کرد که این کشور بودجه خود را براساس نفت ۴۰ دلار در هر بشکه یعنی کمتر از قیمتی که در بازارهای جهانی پیش بینی می شود، تنظیم می کند.

امیر قطر اعلام کرد که این کشور بودجه خود را براساس نفت ۴۰ دلار در هر بشکه یعنی کمتر از قیمتی که در بازارهای جهانی پیش بینی می شود، تنظیم می کند چرا که بزرگترین صادر کننده گاز مایع در جهان به گفته حاکم خود، می خواهد تأثیر قیمت نفت را بر امور مالی کاهش دهد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، اوایل ماه جاری میلادی خطاب به اعضای نهاد قانونگذاری این کشور یعنی مجلس شورا، گفت که این اقدام برای بودجه به قطر کمک خواهد کرد "از عواقب منفی اقتصادی به دلیل نوسانات قیمت نفت جلوگیری کند."

قیمت نفت با قیمت گاز طبیعی ارتباط تنگاتنگی دارد. با این وجود، در شرایط رکود قیمت حامل های انرژی به علت شیوع ویروس کرونا، گاز وضعیت بهتری پیدا کرده است و به قطر کمک می کند تا راحت تر از همسایگان وابسته به نفت مانند عربستان سعودی و کویت، این شرایط را تحمل کند.

امیر قطر همچنین اظهار داشت: نتایج اولیه نشان می دهد کسری بودجه قطر در نیمه اول سال جاری میلادی ۱.۵ میلیارد ریال (۴۰۶ میلیون دلار) است، در حالی که انتظار می رود بسیار بیشتر از این رقم باشد.

در ابتدای سال، دولت این کشور با فرض اینکه هر بشکه نفت به طور متوسط ۵۵ دلار باشد، پیش بینی کرده بود که به مازاد تجاری اندکی دست یابد و صندوق بین المللی پول نیز چشم انداز بهتری را پیش بینی کرده بود.

تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39602

کلیدواژه

امیر قطر

بودجه

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها